Regulació emocional

 

Àrea de l'activitat: 5. Salut. 5.4. Salut mental

Tipus d'activitat: Taller d'educació emocional

 

Objectiu de l'activitat:

Establir relacions socials, afavorir l'autoconeixement i regular la impulsivitat.

Prendre consciència entre: emoció, cognició (raonament) i comportament.

Adquirir l'habilitat per afrontar emocions negatives i potenciar les positives per afavorir el benestar personal i social.

Aprendre a controlar la impulsivitat i a afrontar els conflictes diaris d'una manera més constructiva.

 

Descripció breu de l'activitat:

Es planteja dinàmiques on es descriu un situació que genera molta ràbia i malestar als alumnes. Posteriorment, s'exposen activitats per afrontar la situació i es verbalitzen.

Es fa una pluja d'idees sobre els diferents mecanismes que podem adoptar per calmar-nos davant un conflicte.

 

Nivell educatiu al qual s'adreça:

Cicle superior  d'Ed. Primària 

 

Temporalització:

Durada: 1 h

Calendari: Durant el curs escolar

 

Organització de l'activitat:

Nombre d'alumnes per grup: Grup classe

Horari de l'activitat: A concretar amb el centre

Lloc on es desenvolupa l'activitat: Aula del centre educatiu

L'organitza: Servei de Salut Pública de l’Ajuntament de Granollers

Nom de la persona de contacte: M. Àngels Coma, tel. 93 842 66 68

Correu electrònic de la persona de contacte: acoma@granollers.cat

 

Preu: Gratuït

 

Observacions:

Es treballen les emocions segons el model  de Bisquerra, catedràtic d'Orientació    Psicopedagògica a la Universitat de Barcelona (UB) i director del GROP (Grup de Recerca en  Orientació Psicopedagògica).

Les sessions es faran a l’aula amb  l’assistència del tutor i la seva implicació .Prèviament a la sessió es farà una reunió per conèixer l’alumnat i plantejar les  línies de treball segons les seves necessitats.  

 

Activitat oberta a grups de fora de Granollers: No

 

Sol·licita aquesta activitat