L'Oficina d'Atenció al Ciutadà compleix 10 anys oferint més serveis i facilitats a la ciutadania

Aquest mes de març fa 10 anys de l'obertura de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà, ubicada al carrer de Sant Josep, 7

15 de Març 2011

En aquests anys la població de Granollers ha passat de 52.173 a 60.013 habitants (increment del 15%), i l'OAC ha passat de 102.429 atencions l'any 2002 a 122.769 el 2010 (increment del 19,9%). En total s'han fet 1.140.000 atencions, la majoria de les quals de manera presencial tot i que també ofereix servei per telèfon (010) i per internet. Actualment s'hi realitzen un total de 220 tràmits, i el temps mig d'espera de les persones que es dirigeixen personalment a l'oficina és de poc més de 9 minuts. Els tràmits més sol·licitats tenen a veure amb el padró d'habitants.

Servei les 24 hores 365 dies a l'any

Per donar resposta a les necessitats de la ciutadania i per adaptar-se a l'ús de les noves tecnologies, el setembre de 2009 es va crear l'Oficina Virtual d'Atenció Ciutadana (www.granollers.cat/ovac). Via OVAC es poden realitzar tràmits per internet, inscripcions a activitats, pagar tributs, consultar dades, ... ja sigui amb certificat digital o sense.

Des de la seva creació fins a febrer de 2011 s'han realitzat via OVAC un total de 7.600 tràmits, i hi han accedit 1.550 usuaris amb certificat digital.  La mitjana mensual de pàgines visites de l'OVAC és de 1680. Actualment es poden fer 124 tràmits íntegrament per internet, xifra que va creixent cada mes.

Des de finals de 2006  l'OAC funciona com a entitat certificadora de signatura digital Idcat, i fins ara s'han expedit un total de 3.400 certificats digitals idcat's. Aquesta xifra ens converteix en el segon ajuntament de Catalunya de més de 50.000 habitants en idcat's expedits per cada 100 habitants (5,76%).