La distribució dels espais ens permet atendre la gran diversitat d’alumnes en quant a edats i discapacitats. A l’escola ens organitzem en quatre etapes: educació infantil, educació primària, educació secundària i educació post-obligatòria, amb el programa de Transició a la vida adulta; etapes presidides pels principis de l’ensenyament comprensiu, atenció a la diversitat i ensenyament personalitzat.
La major part de l’alumnat pot seguir el currículum escolar adaptat, excepte els alumnes que presenten pluridiscapacitat i/o greus trastorns mentals.
L’atenció als alumnes amb pluridiscapacitat i amb problemes greus de salut, es fonamenta en l’Estimulació Basal, basat en la cura personal i en les activitats d’estimulació, relació i comunicació.
Els alumnes amb greu trastorn dins de l’espectre autista, treballen els continguts de l’etapa corresponent, dins d’un marc molt estructurat d’espai i temps, donant una importància bàsica a la relació, la comunicació i amb els referents adults molt estables. A partir de primària i amb l’objectiu de facilitar la inclusió, s’intenta que aquests alumnes formin part d’un grup classe més escolar seguint, si s’escau, un programa individual.
La ratio de professors a l’ensenyament bàsic és de promig d’un professor per a cada sis alumnes, podent fer grups de tres fins a vuit alumnes, segons les necessitats educatives i personals del grup; a l’etapa de transició a la vida adulta la ratio és d’un professor per a vuit alumnes.