Àrea de l'activitat 1. Ciències socials i història. 1.1. Història
Tipus d'activitat Visita amb taller
Objectiu de l'activitat
El mercat de Granollers ha estat una activitat que ha marcat el creixement i el desenvolupament de la ciutat i ha esdevingut el nexe d’unió de l’activitat econòmica al llarg dels segles. L’activitat proposa una reflexió sobre els mercats i una comparació entre els productes d’abans i els d’ara, com també les maneres de comprar. I, alhora, a través d’un taller pràctic, permet treballar amb sistemes, tècniques i instruments de mesura.
Descripció breu de l'activitat
L’activitat s’inicia amb una visita al Centre d’interpretació històrica de L'Adoberia i fa especial atenció a l’activitat econòmica i al mercat, en l'època medieval i moderna. A partir de les explicacions de la guia i els recursos museogràfics, els alumnes aniran deduint i descobrint com era el mercat, com funcionava, què s’hi comprava, qui hi anava, tot comparant els productes i el mercat actual.
Al taller, els alumnes podran experimentar amb diferents tipus i sistemes per a mesurar pes i volum: des de les balances romanes fins a les digitals i des dels vasos mesuradors fins als petricons i altres mesures de volum de l’antiguitat, tot resolent problemes i definint estratègies operacionals.
Nivell educatiu al qual s'adreça
Cicle Superior d'Educació primària
Temporalització
Durada 2 h
Calendari De setembre a juny, tots els dies de la setmana
Organització de l'activitat
Nombre d'alumnes per grup: Grup classe
Horari de l'activitat: Horari escolar
Lloc on es desenvolupa l'activitat L'Adoberia, centre d'interpretació històrica del Granollers medieval. Pl. de l'Església, 7
Organització Museu de Granollers
Nom de la persona de contacte Fundació AC - Noelia Romero 93 844 30 27
Correu electrònic de la persona de contacte escolesvalles@acgranollers.cat
Preu 3€ per alumne
Observacions
Material: El Museu facilitarà el material necessari per a desenvolupar l'activitat.
Activitat oberta a grups de fora de Granollers Sí
Sol·licita aquesta activitat |