Les principals mesures són:
1. Tallar la circulació del passeig Fluvial els diumenges (a partir del 21 de juny)
Es proposa tallar al trànsit els diumenges el pg. Fluvial des del carrer Joan Camps i Giró fins a la rotonda del carrer Camp de les Moreres, per la seva elevada presència de vianants o de ciutadania que practica esport, mantenint l'accés a la bossa d'aparcament existent al Parc del Congost.
2. Convertir Granollers en ciutat 30
Aquesta actuació, ja inclosa en el PAM, avança l'execució per garantir la circulació en bicicleta i Vehicles de Mobilitat Personal (patinets elèctrics...) en tots els carrers de la ciutat. Només són una excepció les carreteres interurbanes (ronda Sud i carretera del Masnou) i els accessos a les zones industrials. Els espais ja pacificats prèviament mantenen les limitacions de 20 km/h i de 10 km/h a l'illa de vianants. Els beneficis d'aquesta mesura són diversos: reducció de la contaminació acústica i atmosfèrica, millora de la seguretat viària, etc. Per convertir Granollers en ciutat 30 caldrà modificar l'Ordenança de Circulació.
3. Senyalització per a vianants de circular per la dreta.
Es senyalitzarà, allà on es detecti la necessitat, la recomanació de circular per la dreta per part dels vianants, en carrers de voreres d’amplada superior a 4 metres i fer-ho progressivament a altres carrers amb una elevada presència de vianants. També es farà en itineraris de lleure com el passeig Fluvial.
4. Habilitar un carril bici al pg. de la Ribera
Es tracta de garantir la continuïtat del carril bici al marge dret del riu Congost que procedeix de la Garriga. Per això s'ocuparà un carril de circulació del pg. de la Ribera en sentit nord o Canovelles, des de la finalització de la vorera bici existent fins a la rotonda de Ramon Llull. Es proposa una actuació de pintura i delimitació amb amb tanques, amb la possibilitat de fer més endavant un projecte d'obra.
5. Circulació en bicicleta pel c. Esteve Terrades, entre pl. Serrat i Bonastre i el c. Vicenç Albarranch
De les diverses opcions estudiades s'ha optat per habilitar un cordó d’aparcament a cada costat de la via suprimint un carril de circulació per sentit. Amb aquesta actuació es millora l'ordenació de la circulació, es permet habilitar aparcament en una zona d'elevada demanda, es permet millorar la ubicació dels contenidors, que actualment són a la vorera, i així disposar de més espai per a vianants i ciclistes. Les bicicletes podrien circular per la calçada (ciutat 30) o per la vorera oest ja que té més 5 metres d'amplada.
6. Pacificar alguns carrers a 20 km/h per afavorir que els vianants puguin circular per la calçada
Es proposa la possibilitat de col·locar el senyal de carrer residencial a carrers on es detecti una elevada presència de vianants circulant per la calçada. Aquesta senyalització implica que els vianants poden fer servir tota la zona de circulació, sense molestar als conductors/es i que la velocitat màxima no pot excedir els 20 km/h.
7. Prohibir l'estacionament de motos a la vorera per garantir més espai per als vianants. Amb la intenció de facilitar la mobilitat a peu i garantir el màxim espai possible en les voreres existents
Totes aquestes propostes s'han treballat amb la resta de grups municipals a la Comissió Informativa de Territori i Sostenibilitat. Algunes d'aquestes propostes s'han treballat amb Granollers Pedala i altres aportacions ciutadanes. L'Ajuntament donarà a conèixer totes aquestes mesures que vol implantar a la vegada que es seguirà avançant amb el desenvolupament del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible.