Dins el cicle Parlem de... que es porta a terme a les Biblioteques de Granollers, hi ha previstes dues xerrades per la propera setmana. La primera, que tindrà lloc dilluns 19 de gener a les 19 h i l'oferiran Josep Augé i Anna González Batlle del Departament d’Estudis del Banc dels Aliments de Barcelona, abordarà el problema del malbaratament alimentari, els seus orígens i com es pot evitar. Amb la xerrada informativa es donaran consells perquè a les llars es pugui aprofitar més bé el menjar i perquè a nivell individual cadascú pugui adoptar petites mesures, com ara planificar els àpats o ajustar la temperatura de la nevera, que poden ajudar a no llençar més aliments. Els objectius principals del Banc dels Aliments són la lluita contra el malbaratament alimentari i contra la pobresa en un món més just. D'aquesta manera revelen que sis de cada deu quilos distribuïts per l'entitat són aliments recuperats de la cadena alimentària, no comercialitzables però que es poden consumir ja que acompleixen totes les garanties sanitàries. En aquest sentit denuncien que a Catalunya es llencen anualment més de dos-cent cinquanta mil tones d'aliments sòlids que serien aprofitables, el que representa uns 35 quilos per persona i any.
D'altra banda, dijous 22 de gener a les 19 h, el sociolingüista i mestre Jordi Sedó i el periodista Carles Capdevila parlaran sobre la tasca dels educadors i la situació del sistema educatiu català. Sedó, autor del llibre Fer de mestre(editorial Malhivern) ha analitzat el sistema educatiu des de l'experiència i des de la praxi diària, sense apriorismes ni afectacions. A la xerrada, en què l'acompanyarà el periodista i director del diaria Ara Carles Capdevila, reflexionarà sobre la tasca d'educar amb la intenció d'aportar efectivitat i una bona dosi de realisme a certs plantejaments actuals en matèria educativa. Havent observat que encara hi ha moltes iinèrcies, molts tabús, molts fantasmes i molts apriorismes que enterboleixen la bona feina dels docents del nostre país, Sedó fa un repàs a temes com la intervenció de les administracions, l'autonomia dels centres, el càstig, el paper de les famílies o l'ensenyament de l'anglès, entre molts d'altres.