Organismes, projectes i programes municipals participatius de l'àmbit educatiu han centrat la intervenció granollerina a les II JORNADAS DE PARTICIPACIÓN CIUDADANA que han tingut lloc aquest cap de setmana a San Pedro del Pinatar (Múrcia). Tot plegat, com a exemples d'actuació d'una ciutat educadora.
L'alcalde de Granollers i diputat d'Espais Naturals de la Diputació de Barcelona, Josep Mayoral, ha estat el ponent de la ciutat en la sessió dedicada a La Participación Ciudadana. Experiencias de Buenas Prácticas, al costat de representants municipals de Málaga, Elche i San Pedro del Pinatar. Mayoral hi ha explicat les experiències granollerines del Consell Escolar Municipal, el Projecte Educatiu de Granollers (PEG), el Consell dels Infants, la Xarxa d'infància, el Pla educatiu d'entorn i el programa Fem un jardí. Experiències que avalen la definició de Granollers com a ciutat educadora, per mitjà d'una clara aposta municipal pel diàleg, la transformació social i el protagonisme dels ciutadans i les ciutadanes del futur.
L'alcalde de Granollers ha representat en aquestes jornades el municipi coordinador de la IX Trobada de la Xarxa Estatal de Ciutats Educadores (Red de Ciudades Educadoras, RECE), que es portarà a terme a Granollers del 12 al 14 de maig.
Recordem que, l'any 1997, l'Ajuntament de Granollers es va adherir a l'Associació Internacional de Ciutats Educadores i que l'alcalde de la ciutat és membre de la seva Comissió Executiva.
Aquesta adhesió és un compromís per garantir el dret dels granollerins i les granollerines a una ciutat educadora. És a dir, una ciutat amb personalitat pròpia i inserida en el país, on s'actua pensant en la globalitat de les accions, tenint en compte les necessitats i característiques pròpies dels seus habitants i que les actuacions en qualsevol àmbit transmeten un model de ciutat. Aquest model, amb el qual es vol implicar tots els ciutadans i ciutadanes, es basa en valors com la convivència, el respecte i la solidaritat.