La singular experiència educativa per facilitar una prova d'oficis a alumnes de secundària que els ajudi a triar la seva futura professió s'amplia a dos centres escolars més de la ciutat. A més de l'Escola Pia de Granollers, on es va iniciar l'any passat, a partir d'aquest curs, aquest projecte s'aplicarà també a les escoles Educem i Jardí de Granollers, segons el programa que ha aprovat cada Consell Escolar de Centre. En cada cas, amb un nom específic: "Demà" (a l'Educem) i "Pinacle"(al Jardí).
També estan dirigits a l'alumnat de 3r i 4t curs de secundària amb dificultats d'adaptació escolar i que precisa programes específics d'integració social i laboral. L'objectiu és afavorir l'èxit formatiu d'aquests estudiants i millorar el seu procés de transició al món laboral.
Com en el cas del projecte de l'Escola Pia -en aquest cas, denominat "Fènix"-, els dos nous projectes es desenvoluparan per mitjà de convenis de col·laboració entre el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Granollers.
Precisament, aquesta setmana, la Junta de Govern Local ha ratificat l'acord, entre ambdues administracions, que permetrà alguns alumnes de cada un d'aquests centres educatius realitzar activitats formatives fora de la seva escola.
Aquests convenis, prorrogables, seran vigents també durant el proper curs.
Aplicació pràctica
D'acord amb aquests convenis, l'Ajuntament facilitarà l'accés de l'alumnat a instal·lacions adients per portar-hi a terme activitats d'aplicació pràctica. En concret, durant un màxim del 40% del seu horari escolar setmanal. Així, aquests estudiants podran experimentar resultats reals dels coneixements que han adquirit a classe i, alhora, apropar-se a la relació adulta del món laboral.
Tot plegat contribueix a potenciar comportaments madurs que han de permetre aquests estudiants assolir objectius globals de l'educació secundària obligatòria.
Inspecció del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya supervisarà el procés d'assignació d'alumnes, el seu seguiment i els resultats aconseguits.