79.000 visitants a la Fira de l’Ascensió

Autor: Toni Torrillas

26 de Maig 2009
+

Rècord de visitants, rècord d’expositors. Així es pot definir la 59a edició de la Fira de l’Ascensió. 79.000 persones han visitat la mostra que ha comptat amb 183 expositors de diversos sectors i indrets i una àmplia oferta lúdica. Destaca el sector agroalimentari i el destinat a les energies renovables. Els 45.000 m2 del parc Firal han mantingut la capacitat d'atracció  empresarial  i  institucional, tot i l'actual situació de crisi global.  Fins  i  tot,  la presència d'alguns sectors ha augmentat a la recerca de noves activitats econòmiques, és el cas dels expositors de decoració, mobiliari i accessoris  de  la llar.

Per primera vegada s’ha instal·lat un estand del Valle del Almanzora, per promoure el turisme en aquesta àrea d'Almeria, on hi ha municipis tan vinculats a  Granollers  com  Lúcar i Somotín. A més del turisme, han destacat els sectors del motor, industrial, comercial, institucional, agrícola, ramader i gastronòmic, així com l'hípica i la consolidada carpa de JugarxJugar que ha ampliat el ventall de possibilitats de conèixer i jugar. Un any més s’han pogut veure les  exhibicions de cavalls, una àmplia oferta d'oci per a diverses edats.

Al marge de l’activitat al parc firal, les activitats festives i culturals al centre de la ciutat han mostrat una imatge de la Porxada plena de públic assistent a la Passada de l’Ascensió, enguany dedicada a la música de la festa, amb la participació de 7 formacions amb uns 200 músics, procedents del País Basc i diferents indrets dels Països Catalans.

El sector agroalimentari creix amb força

Un dels atractius de la Fira es troba en el sector agroalimentari amb l’increment del nombre de productors artesans catalans, amb la presència de l'Associació de Productors Artesans per la Qualitat del Vallès Oriental. La Fira de l’Ascensió també ha presentat Born de la Mediterrània que aplega pagesos i ramaders que venen les seves produccions sota dos premisses: qualitat i origen, des de la seva explotació directament al consumidor. Els productes emparats a Born de la Mediterrània tenen nom i cognoms: el dels seus productors, que han dedicat el seu temps i el seu saber fer a obtenir un producte únic, que garanteix autenticitat.
Un any més un dels èxits absoluts s’ha de buscar a la Mostra Gastronòmica, per la qual onze restaurants han ofert els seus plats i tastets a més de 1.400 persones que han degustat a tota hora fent que el seu pas a la fira fos ben agradable i saludable.