Xerrada: “Escoles més democràtiques per millorar l’educació”

Dimecres 16 de novembre es presenta una recerca que ha evidenciat que posar en marxa processos democràtics a les aules millora l’èxit educatiu

11 de Novembre 2016
+
El proper dimecres 16 de novembre a les 19.30 hores a la Sala d‘actes del Museu de Granollers (c. Anselm Clavé, 40-42), els investigadors de la Facultat d’Educació i Traducció i Ciències Humanes (FETCH) de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), Núria Simó i Joan Soler, presentaran el projecte d’investigació Demoskoleen. Serà en una conferència que porta per títol “Escoles més democràtiques per millorar l’educació”. Es tracta d’una recerca que ha evidenciat que posar en marxa processos democràtics a les aules millora l’èxit educatiu. Dos dels investigadors d’aquest projecte que ha estat elaborat amb la Universitat de Girona, Núria Simó i Joan Soler, explicaran la importància que la democràcia escolar es pugui viure en les accions educatives quotidianes conjuntament amb els infants, els mestres i les famílies.
 
Les conclusions del projecte mostren que fomentar la presa de decisions compartida, prioritzar el benestar dels infants i de la comunitat educativa, i respectar totes les persones que en formen part contribueixen a fer més presents els valors democràtics humanistes que busquen l’equilibri entre l’individu i la comunitat. Segons els resultats, l’aplicació de processos democràtics incardinats en el projecte educatiu del centre evidencia una millora de l’èxit educatiu, un terme que va molt més enllà dels resultats en les competències bàsiques, i que té a veure amb les competències funcionals i transversals, com ara les emocionals, personals i socials que s’han de poder viure a l’escola.