Fins al dia 27 de setembre hi ha temps d’apuntar-se a la quarta edició del programa Etcètera (ETC), els tallers formatius i lúdics per a nois i noies de 12 a 16 anys.
La programació inclou fotografia, amb Miriam Morales (institut A. Cumella); escriptura creativa, amb l'autora juvenil Care Santos (Biblioteca Roca Umbert); programació en Processing (Centre Tecnològic i Universitari, Roca Umbert); videoclips (Gra); acrobàcies (Roca Umbert); castellers amb els Xics (Roca Umbert, l'Aplegador); musical amb Amics de la Unió (Teatre Auditori, sala oberta); i creació audiovisual (Gra). A més, als barris del Congost i Can Bassa s'ofereixen dos espais d'acompanyament escolar amb un doble objectiu: fer els deures i promoure les cultures urbanes, a Can Bassa, i promoure l'esport, a l'institut Marta Estrada.
Els tallers es faran d'octubre a gener en sessions setmanals d'una hora i mitja a dues hores. Els preus oscil·len entre els 12 i els 22 €.
La programació inclou tallers per a pares i mares de recursos educatius per a joves de 12 a 16 anys, a l’entorn de les emocions, els límits o les addiccions. "La rebel·lió truca a la porta, a la recerca de la pròpia identitat", "Conviure amb adolescents sense enfadar-se", "Claus per promoure l'èxit escolar", "La gestió de les pantalles" i "Adolescència i alcohol" són les sessions programades, que es faran al Gra (les inscripcions poden fer-se a www.grajove.cat).
L’Etcètera és un programa municipal transversal, en què participen el Gra, la Biblioteca Roca Umbert, els instituts Antoni Cumella i Marta Estrada, Roca Umbert, Xarxa de Centres Cívics i Teatre Auditori de Granollers, que ofereix lleure formatiu als estudiants de secundària que fan jornada compactada i disposen de la tarda lliure. Forma part d’una prova pilot de la Diputació emmarcada al programa Educació 360, basat en la idea que tot el que passa fora de l’aula també forma part del fet educatiu.
L’Etcètera es va iniciar a inicis de 2017, és de periodicitat semestral i fins ara hi han participat 150 nois i noies. Es treballa conjuntament amb els instituts: a cada centre hi ha un referent del programa, s’incorporen les seves propostes i se’ls fa arribar una valoració pedagògica de cada edició.
El programa es reprèn i reforça amb la implicació dels pares i mares a l’hora de dissenyar-lo, amb l’objectiu de corresponsabilitzar-los i fer un acompanyament socioeducatiu a les famílies en aquest moment clau del desenvolupament dels personal que és l'adolescència.