Resum dels acords de Ple ordinari 21 de desembre de 2021

22 de Desembre 2021
+

1.- Aprovar l’acta del Ple de la sessió extraordinària del dia 16 de novembre de 2021, i l’acta del Ple de la sessió ordinària del dia 30 de novembre de 2021.

2.- Control i fiscalització pel Ple dels acords adoptats per la Junta de Govern Local de les sessions dels dies 23 i 30 de novembre, i de la sessió del dia 7 de desembre de 2021.

3.- Control i fiscalització pel Ple de les resolucions de l'alcalde president i els seus delegats.

4.- Donar compte de la Resolució d’Alcaldia núm. E-12033/2021, de 30 de novembre, relativa a la modificació del nomenament de tinents d’Alcaldia.

El Ple dona compte de la Resolució d’Alcaldia núm. E-12033/2021, de 30 de novembre, relativa a la modificació del nomenament de tinents d’Alcaldia, en què nomena tinent alcalde al regidor Edmundo Rodolfo Benza Alegria, d’acord amb els fets i fonaments de dret invocats, amb efectes des de la data de la present resolució.

Es reestructura l’ordre de nomenament dels tinents d’Alcaldia establert per la Resolució d’Alcaldia E-4311/2019, de data 15/06/2019, que en el successiu restarà conformat en el sentit següent:

Primera tinent d’alcalde: Sra. Alba Barnusell Ortuño
Segon tinent d’alcalde: Sr. Álvaro Daniel Ferrer Vecilla
Tercera tinent d’alcalde: Sra. Andrea Canelo Matito
Quart tinent d’alcalde: Sr. Francesc Arolas Pou
Cinquè tinent d’alcalde: Sr. Jordi Terrades Santacreu
Sisena tinent d’alcalde: Sra. Gemma Giménez Torres
Setè tinent d’alcalde: Sr. Albert Camps Giró
Vuitè tinent d’alcalde: Sr: Edmundo Rodolfo Benza Alegria

Aquesta resolució es publicarà al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, en compliment del que disposa l’article 46 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, aprovat pel Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, i es difondrà el seu contingut, mitjançant la seva publicació actualitzada i permanent a la Seu electrònica i al Portal de transparència municipal, en compliment del que disposa la legislació vigent en matèria de transparència, accés a la informació i bon govern.

5.- Donar compte de la Resolució d’Alcaldia núm. E-12032/2021, de 30 de novembre, relativa a la modificació dels membres de la Junta de Govern Local.

El Ple dona compte de la Resolució d’Alcaldia núm. E-12032/2021, de 30 de novembre, relativa a la modificació dels membres de la Junta de Govern Local, en què es designa com a nou membre de la Junta de Govern Local al tinent d’alcalde Edmundo Rodolfo Benza Alegría, d’acord amb els fets i fonaments de drets invocats, amb efectes des de la data de la present resolució, així com s’actualitza la composició dels membres de la Junta de Govern Local, establerta al punt segon de la Resolució d’Alcaldia E-4312/2019, de data 15/06/2019, que en el successiu restarà conformada pels tinents d’alcalde següents, sota la presidència d’aquesta Alcaldia:

Primera tinent d’alcalde: Sra. Alba Barnusell Ortuño
Segon tinent d’alcalde: Sr. Álvaro Daniel Ferrer Vecilla
Tercera tinent d’alcalde: Sra. Andrea Canelo Matito
Quart tinent d’alcalde: Sr. Francesc Arolas Pou
Cinquè tinent d’alcalde: Sr. Jordi Terrades Santacreu
Sisena tinent d’alcalde: Sra. Gemma Giménez Torres
Setè tinent d’alcalde: Sr. Albert Camps Giró
Vuitè tinent d’alcalde: Sr: Edmundo Rodolfo Benza Alegria

Aquesta resolució es publicarà al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, en compliment del que disposa l’article 46 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, aprovat pel Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, i es difondrà el seu contingut, mitjançant la seva publicació actualitzada i permanent a la Seu electrònica i al Portal de transparència municipal, en compliment del que disposa la legislació vigent en matèria de transparència, accés a la informació i bon govern.

6.- Donar compte de la Resolució d’Alcaldia núm. E-12083/2021, d’1 de desembre, relativa a la delegació d’atribucions de l’alcalde en els regidors i regidores, en l’àmbit d’Habitatge.

El Ple dona compte de la Resolució d’Alcaldia núm. E-12083/2021, d’1 de desembre, relativa a la delegació d’atribucions de l’alcalde en els regidors i regidores, en l’àmbit d’Habitatge.

Es delega amb caràcter genèric les competències en matèria d’Habitatge a favor del regidor Sergi Fernández Bernal.

Es publicarà aquesta resolució al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, en compliment del que disposa l’article 9.3 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, i demés legislació concordant, amb indicació de que aquesta delegació tindrà efecte des de l’endemà de la data de la present resolució.

Es difondrà el contingut d’aquesta resolució mitjançant la seva publicació actualitzada i permanent a la Seu electrònica i al Portal de transparència municipal, en compliment del que disposa la legislació vigent en matèria de transparència, accés a la informació i bon govern.

COMISSIÓ INFORMATIVA DE L’ÀREA DE SERVEIS GENERALS

7.- Atorgar les Medalles de la Ciutat de l'any 2021.

El Ple atorga la Medalla de la Ciutat de l’any 2021 a les persones i entitats que es citen a continuació:

Conchi Caruda Martínez

Es distingeix Conchi Caruda Martínez, a títol pòstum, pel seu activisme i la seva lluita per la igualtat i compromís en favor de les persones, duta a terme des de les entitats amb les que va col·laborar. Va ser membre fundadora de l’assemblea de Granollers de la Plataforma d’Afectades per l’Hipoteca (PAH), amb qui va col·laborar fins la seva mort el maig de 2020, impulsant la negociació amb les entitats bancàries per evitar desnonaments i lluitant per aconseguir lloguer socials. També va col·laborar amb l’Associació de Veïns Gent del Barri de Sant Miquel, el barri on va anar a viure quan a principis dels anys 90 es va traslladar a Granollers des de Montmeló, on havia arribat amb 16 anys procedent de Conca, la seva ciutat natal. El seu compromís social també el va exercir des de l’àmbit polític, amb la militància a ICV de Montmeló i posteriorment de Granollers. En les eleccions municipals de 2019 va formar part de la candidatura de Granollers en Comú.

Institut Escola Municipal del Treball

Es distingeix l’Institut Escola Municipal de Treball en commemoració del seu centenari en l'activitat formativa i educativa a la ciutat. L’ajuntament de Granollers va fundar, l’any 1920, una escola d’arts i oficis, que es va instal·lar al carrer del Conestable de Portugal, on s’impartien classes nocturnes. Acabada la Guerra civil, l’escola es va traslladar al carrer de Corró, al costat de la Biblioteca Francesc Tarafa. El 1943 es va constituir el patronat, organisme que va donar a l’escola una estructura pròpia que va permetre l’ampliació de les especialitats que s’hi impartien, els tallers i també del nombre d’alumnes. L’any 1955 el Ministerio va reconèixer oficialment els estudis que s’impartien al centre, fet que va accelerar la idea de construir un nou edifici destinat exclusivament als ensenyaments professionals. El curs 1962-63 s’inaugurava el centre en les instal·lacions actuals, al carrer Roger de Flor. Actualment el funcionament del centre es regula amb un conveni singular amb el Departament d’Educació i imparteix estudis d’Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior. Vinculat des dels seus inicis a l’activitat industrial de la ciutat, l’Institut Escola Municipal del Treball ha contribuït a la formació i la capacitació tècnica de moltes generacions de Granollers i de tota la comarca del Vallès Oriental.

També s’atorga una menció especial a totes les treballadores i treballadors de la sanitat i de les residències de gent gran per la seva extraordinària dedicació i professionalitat en tot el temps de la pandèmia de la Covid-19.

Es notificarà aquest acord a les persones i entitats guardonades.

Aprovat per unanimitat

8.- Aprovar els estatuts de l'Associació europea "The European Chapter of Mayors for Peace" i l'establiment de la secretaria tècnica i presidència a Granollers.

El Ple aprova la creació de la Secció Europea del Grup de Treball de la organització "Mayors for Peace", que es denominarà "The European Chapter of Mayors for Peace", i entrar a formar part de la mateixa com a membre fundador.

"The European Chapter of Mayors for Peace" serà una associació sense ànim de lucre amb plena capacitat jurídica i d'obrar, i tindrà la seva seu a la ciutat de Granollers. Quedarà sotmesa a la legislació espanyola i catalana, de conformitat amb els seus estatuts.

Es comunicarà l'adopció d'aquest acords a la Secretaria Internacional de Mayors for Peace a Hiroshima i les ciutat executives europees de Mayors for Peace.

Aprovat per unanimitat

9.- Donar coneixement al Ple dels nomenaments i les contractacions pel procediment de màxima urgència.

El Ple dona coneixement al Ple de diversos nomenaments i contractacions pel procediment de màxima urgència.

COMISSIÓ INFORMATIVA DE L’ÀREA DE TERRITORI I SOSTENIBILITAT

10.- Iniciar la licitació del contracte del servei de recollida de residus municipals i neteja viària de Granollers.

El Ple inicia l'expedient licitatori per a la contractació de la gestió del servei mixt de recollida de residus municipals i neteja viària de Granollers, per un període de 10 anys, amb inici d’execució a l’exercici 2022, sense possibilitat de pròrroga, amb un pressupost de licitació de 47.270.140,05 € més 4.727.014,01 € en concepte d’IVA al 10% que fa un total de 51.997.154,06€.

El Ple declara la plurianualitat i aprovar l’autorització de la despesa per al període executiu indicat en el punt anterior.

El Ple aprova els plecs de clàusules administratives particulars i de prescripcions tècniques particulars que han de regir el contracte i el seu procés d'adjudicació mitjançant procediment obert harmonitzat i tramitació ordinària.

Es dotarà els pressupostos ordinaris dels exercicis afectats amb crèdit suficient per atendre les despeses que es derivin d'aquesta contractació, supeditant l'adjudicació contractual a l'existència de crèdit adequat i suficient, amb càrrec a les aplicacions pressupostàries indicades.

Es publicarà l’anunci licitatori de la present contractació al Perfil del contractant, al DOUE i a l’ e-Tauler de la web municipal, així com a la plataforma de licitació electrònica Pixelware.

Es comunicarà aquest acord al servei de Comptabilitat de l'Ajuntament, als efectes oportuns.

Es comunicarà al Comitè de Preus, a efectes informatius, l’estructura de costos que inclou el Plec de la licitació.

El Ple acorda delegar l’aprovació de la distribució pressupostària del contracte entre les diferents anualitats i aplicacions quan les exigències de l’execució pressupostària ho aconsellin a la regidoria de Serveis Municipals

També s’acorda delegar l’aprovació de les modificacions contractuals contemplades al Plec de clàusules administratives particulars a la Junta de Govern Local.

  • a la Junta de Govern Local, d’acord amb la Llei 40/2015 d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, per a la competència per aprovar les possibles modificacions del contracte, d’acord amb la clàusula X del present plec.

  • a la Regidora delegada de Serveis Municipals la competència per reajustar la distribució pressupostària del contracte entre les diferents anualitats i aplicacions, quan les exigències de l’execució pressupostària ho aconsellin.

Votació: A favor: PSC, Junts per Granollers, Ciutadans i Primàries. Abstenció: ERC