1.- Aprovar l'acta de Ple de la sessió ordinària del dia 24 de setembre de 2019 i de la sessió extraordinària del dia 17 d’octubre de 2019.
2.- Control i fiscalització pel Ple dels acords adoptats per la Junta de Govern Local de les sessions dels dies 3, 10, 17, i 24 d’octubre de 2019.
3.- Control i fiscalització pel Ple de les resolucions de l'alcalde president i els seus delegats.
4.- Modificar la designació de representants municipals a diferents organismes o entitats en els quals l'Ajuntament s'hi troba representat, i a la Comissió Especial de Comptes.
Es proposa al Ple de la corporació designar, en representació del grup municipal Junts per Granollers als diferents consells, les persones següents:
Consell Municipal Assessor de Medi Ambient i Sostenibilitat: Sr. Oriol Porta Maqueda en lloc del Sr. Àlex Sastre Prieto.
Consell Assessor Urbanístic de Granollers: Sr. Carles Mengual Chaler en lloc del Sr. Josep Maria Noguera Amiel.
En segon lloc designar, en representació del grup municipal Ciutadans-Partido de la Ciudadanía a les societats municipals i als diferents consells, les persones següents:
Patronat del Museu de Granollers: Sra. Elisabet Acedo Labat en lloc del Sr. Juan Manuel de Vargas Delgado.
Granollers Mercat: Sr. Jorge Pavón Álvarez en lloc del Sr. Enrique Meseguer Casas.
Granollers Promocions, SA: Sr. Jorge Pavón Álvarez en lloc del Sr. Enrique Meseguer Casas.
Consell de Ciutat: Sra. Elisabet Acedo Labat en lloc del Sr. Jorge Pavón Álvarez.
Consell de l’Esport: Sr. Rodrigo Sanz Álvarez en lloc del Sr. Jorge Pavón Álvarez.
En tercer lloc designar el Sr. Jorge Pavón Álvarez com a titular a la Comissió Especial de Comptes, en representació del grup municipal Ciutadans-Partido de la Ciudadanía, en substitució del Sr. Enrique Meseguer Casas.
En quart lloc designar el Sr. Juan Manuel de Vargas Delgado com a suplent a la Comissió Especial de Comptes, en representació del grup municipal Ciutadans-Partido de la Ciudadanía.
En cinquè lloc publicar aquest acord al Butlletí Oficial de la província, en compliment del que disposa l’article 44.2 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic dels ens locals.
En sisè lloc difondre el contingut d’aquesta aquesta resolució, de conformitat amb el principi de transparència, a la seu electrònica i al Portal de Transparència municipal, en compliment del que disposen la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació i Bon govern i la Llei 19/5014, de 29 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació i Bon Govern de Catalunya.
Votació: Aprovat per unanimitat
COMISSIÓ INFORMATIVA DE L’ÀREA DE SERVEIS GENERALS
5.- Aprovar inicialment la modificació del pressupost de l'Ajuntament de Granollers per suplement de crèdits.
Es proposa al ple de la corporació aprovar inicialment l'expedient 36/2019/111 de modificació del Pressupost de l'Ajuntament per suplement de crèdits per un import de 1.069.500 €.
En segon lloc exposar al públic al Servei de Planificació Econòmica i Control Pressupostari l'expedient i l'acord d'aprovació, previ anunci en el Butlletí Oficial de la Província, per un període de quinze dies durant els quals els interessats podran examinar-los i presentar reclamacions davant del Ple. Cas que no es produeixin reclamacions, l'acord serà automàticament elevat a definitiu.
Votació. A favor: PSC, Ciutadans. Abstenció: ERC-AG, JxG i Primàries
6.- Aprovar inicialment la modificació del pressupost de l'Ajuntament de Granollers per crèdits extraordinaris.
Primer. Aprovar inicialment l'expedient 37/2019/111 de modificació del Pressupost de
Es proposa al ple de la corporació aprovar l'expedient 37/2019/111 de modificació del pressupost de l’Ajuntament per crèdits extraordinaris per un import de 800.000,00 €
En segon lloc exposar al públic al Servei de Planificació Econòmica i Control Pressupostari l'expedient i l'acord d'aprovació, previ anunci en el Butlletí Oficial de la Província, per un període de quinze dies durant els quals els interessats podran examinar-los i presentar reclamacions davant del Ple. Cas que no es produeixin reclamacions, l'acord serà automàticament elevat a definitiu.
Votació. A favor: PSC, Ciutadans. Abstenció: ERC-AG, JxG i Primàries
7.- Aprovar inicialment la modificació de les Ordenances Fiscals per a l’exercici 2020.
Després de 8 anys de congelació dels impostos i taxes municipals, les ordenances de 2020 presenten un increment en la quota de l’IBI (augmenta de promig 1,5%), en l’Impost d’Activitats Econòmiques (IAE) que puja un 4,5 % i la taxa domiciliària d'escombraries que passa de 121,40 euros a 135 € (augmenta 11.2%).
Respecte l’Impost de Vehicles es deixa de bonificar els vehicles de més de 25 anys, en canvi els vehicles històrics mantenen la bonificació.
Com cada any es poden sol·licitar bonificacions, sempre que es compleixin determinats requisits i els ingressos anuals, incloent els de les persones amb qui conviu el contribuent, no sobrepassin la quantia mínima establerta en l’ordenança fiscal vigent. Per exemple, les famílies nombroses o les famílies amb 2 fills, un dels quals amb discapacitat, poden demanar la bonificació de l’IBIU amb un límit de renda de 45.000 €. Aquest límit de renda, s’incrementarà en 15.000 € per cada fill de més. Els pensionistes per jubilació, incapacitat total, incapacitat absoluta, gran invalidesa, aturats, perceptors de la renda mínima d’inserció i altres persones d’escassa capacitat econòmica poden gaudir d’una bonificació de la taxa d’escombraries del 50 % o del 100 %, segons quins siguin els seus ingressos anuals. Les famílies monoparentals tenen una bonificació del 20% en les taxes de clavegueram i escombraries quan els seus ingressos bruts anuals siguin inferiors als 18.000 euros. Si desitgeu sol·licitar alguna d’aquestes bonificacions cal que us adreceu al catàleg de tràmits de la seu electrònica: seuelectronica.granollers.cat.
Votació. A favor: PSC. En contra: JxG. Abstenció: ERC-AG, Ciutadans i Primàries
8.- Aprovar la modificació 6/2019 de la Plantilla i de la Relació de llocs de treball de l’Ajuntament de Granollers.
Es proposa al ple aprovar la modificació de la plantilla amb el següent detall: amortitzar una plaça de Metge/essa, i crear una plaça de Tècnic/a superior d’ensenyament secundari. Així mateix es proposa la modificació de llocs de treball següent:
1. Crear un lloc de treball de Coordinador/a tècnic/a del Centre Vallès i amortitzar un lloc de treball de Tècnic/a mitjà/ana d’educació.
2. Crear un lloc de treball de Tècnic/a mitjà/ana d’ocupació i amortitzar un lloc de treball de Tècnic/a mitjà/ana de promoció econòmica.
3. Crear un lloc de treball de Cap de secció d’Acció Cultural i amortitzar un lloc de
treball de Tècnic/a especialista de cultura.
4. Crear un lloc de treball de Cap de servei de Participació i amortitzar un lloc de
treball de Cap de servei de Cultura i Joventut.
5. Amortitzar un lloc de treball de Tècnic/a superior del centre de medicina esportiva.
6. Canviar la denominació del lloc de treball de Director/a de Serveis de planificació i
projectes estratègics pel de Director/a de Serveis de l’Arxiu.
7. Crear un lloc de treball de Professor/a d’educació secundària i amortitzar un lloc de treball de Professor/a tècnic/a d’educació secundària.
Votació. A favor: PSC. En contra: JxG. Abstenció: ERC-AG, Ciutadans i Primàries
9.- Donar compte al Ple dels nomenaments i contractacions pel procediment de màxima urgència previstos a l’article 291 del Decret Legislatiu 2/2003 de 28 d’abril de llei municipal i de règim local de Catalunya.
El ple dona compte dels nomenaments i contractacions següents: la contractació temporal de la senyora Maria Hidalgo Casas com a vetlladora de l’Escola Municipal Salvador Llobet; la contractació temporal de la senyora Núria Gibert Seijas com a educadora d’educació especial de l’Escola Municipal Salvador Llobet; la contractació temporal de la senyora Josefa Gómez Rodríguez com a vetlladora de l’Escola Municipal Salvador Llobet; la contractació temporal de la senyora Berta Domènech Castanys com a educadora social als Serveis Socials de l’Ajuntament de Granollers; la contractació temporal de la senyora Anna Font Canadell com a educadora social als Serveis Socials de l’Ajuntament de Granollers.
10.- Relatiu al tractament i justificacions econòmiques de les aportacions als Grups Municipals de l’Ajuntament de Granollers.
El ple de la corporació aprova al tractament i justificacions econòmiques de les aportacions als Grups Municipals de l’Ajuntament de Granollers, en els següents termes:
Primer.- Objecte
L’objecte del present acord és fixar el marc general de la destinació de les aportacions municipals realitzades, de conformitat amb les Bases d’Execució del Pressupost i la resta de normativa aplicable, als grups polítics d’aquest Ajuntament i determinar els criteris i tràmits per a la seva justificació als efectes de la seva posada a disposició del Ple Municipal.
Segon.- Obligació de justificar les aportacions i termini.
Els grups municipals han de justificar, durant el primer semestre de cada exercici pressupostari, el destí de les aportacions rebudes per part de l’Ajuntament de Granollers durant l’exercici anterior.
A l’efecte, la Secretaria General ha d’obrir, en cada exercici pressupostari, el corresponent expedient administratiu per a cada grup municipal per incorporar-hi tota la documentació justificativa de la destinació d’aquests fons, la qual s’ha de presentar de conformitat amb l’establert en aquest acord.
A l’Informe anual d’avaluació del compliment de les lleis de transparència que s’eleva al Ple municipal s’inclourà un resum dels imports justificats.
Tercer. Destí i justificació de les despeses
I. Les aportacions objecte del present acord s’han de fer servir per a finalitats relacionades amb el funcionament del respectiu grup municipal i no poden destinar-se al pagament de remuneracions de personal al servei de la corporació municipal, de conformitat al que estableixi la legislació vigent en cada moment. Tampoc es podrà destinar a l’adquisició de béns que puguin constituir actius fixes de caràcter patrimonial, ni a la satisfacció de despeses de béns i subministraments que són facilitats per l’Ajuntament, ni a qualsevol altra finalitat que resulti prohibida per la normativa aplicable. A títol enunciatiu s’admeten, entre d’altres, despeses de naturalesa següent: pagament de lloguers de locals, subministraments i despeses de manteniment que li siguin imputables, material d’oficina, impremta, trameses postals, despeses de representació, desplaçaments, honoraris per assessorament extern, despeses de restauració, desplaçaments, serveis de comunicació, despeses relacionades amb la organització i difusió d’activitats, atencions protocol·làries i despeses generals vinculades al funcionament del Grup Municipal, sempre i quan no hagin estat facilitades per l’Ajuntament.
II. La justificació de les despeses realitzades directament pels Grups Municipals ha
d’incorporar la documentació següent:
a. La relació detallada de les despeses anuals, agrupades per conceptes específics i
indicatius de la destinació efectiva de les aportacions.
b. Les factures girades al Grup Municipal, on constarà de forma clara i detallada el concepte del servei , prestació o subministrament, el preu i el perceptor. S’han d’acompanyar els rebuts o justificació del seu pagament. Si el que s’aporten son tiquets justificatius de la despesa realitzada, aquests hauran de reunir els requisits formals de les factures simplificades (identificació fiscal del perceptor; detall de la despesa abonada; altres)
c. Els justificants documentals referits a les despeses de restauració han d’acreditar-se
indicant el motiu i el nombre d’assistents. En el cas de despeses per desplaçaments cal
acreditar l’objecte del viatge.
III. En tot cas la justificació precedent s’ha de complementar amb la incorporació de la
documentació justificativa de les aportacions, si escau, als partits polítics en els termes
previstos en l’apartat següent.
IV. Els grups municipals hauran de conservar els originals, en format paper o electrònic, dels documents aportats com justificació de l’ajut rebut, a disposició dels òrgans de fiscalització (Sindicatura de Comptes; Tribunal de Cuentas; Oficina Antifrau de Catalunya; altres)
Quart. Aportacions dels grups municipals als partits polítics.
En el cas que els grups municipals aportin tot o part d’aquests fons al seu respectiu partit polític, aquests han de presentar la següent documentació:
a. Un conveni de col·laboració, o acord anàleg, signat entre el grup municipal i el partit polític, que tingui una durada màxima igual al mandat corporatiu i relacioni els tipus dels serveis que el partit prestarà al grup polític. Aquests serveis han d'estar directament relacionats amb els fins específics del partit i vinculats al desenvolupament de l'activitat pròpia i de funcionament del grup municipal, éssent per la seva naturalesa diferents als que aquest justifiqui com despesa pròpia amb càrrec a l’ajut municipal rebut.
b. No correspon a l'Ajuntament de Granollers el control de l'activitat econòmica i financera dels partits polítics, que és funció exclusiva del Tribunal de Comptes d’acord amb l’art. 16 de la Llei Orgànica 8/2007, de 4 de juliol, sobre finançament dels partits polítics.
c. Una certificació del responsable de la gestió econòmica-financera del partit on s’acrediti que aquestes quantitats s’han utilitzat en els supòsits legals contemplats en el marc jurídic vigent i que figuren com a ingressos a la comptabilitat general del partit presentada al Tribunal de Comptes.
Cinquè. Control pel Ple.
Un cop complimentat el corresponent expedient, es donarà compte al Ple que procedirà al control de legalitat, emetent un informe anual que formarà part, com a annex, del compte general de l’Ajuntament.
Sisè. Imports no justificats
Les justificacions de les aportacions rebudes es farà anualment, per respectar el principi d'anualitat pressupostària. En finalitzar el mandat es realitzarà la liquidació de les aportacions dels 4 exercicis anteriors, amb els ajustaments dels saldos que siguin resultants. Les quantitats no justificades existents al final de cada mandat, una vegada efectuada la liquidació i l’aprovació del compte corresponent, s’han de reintegrar a la Tresoreria de l’Ajuntament, durant el quart trimestre de l’any en el qual es constitueixi la nova Corporació
Aprovat per unanimitat
COMISSIÓ INFORMATIVA DE L’ÀREA DE TERRITORI I SOSTENIBILITAT
11.- Ratificar el nomenament dels vocals experts del Consell Assessor de Medi Ambient.
El ple aprova el nomenament dels vocals experts del Consell Assessor de Medi Ambient i Sostenibilitat de Granollers que es detallen a continuació:
- Berta Aguilera Herrera
- Albert Solà i Rovira
- Tiphaine Anderbouhr
- Albert Estapé Vilà
- Xavier Nieto Escudero
- Mireia Cammany Dorr
- Vanessa Abad
- Fulvio Amato
- Guillem Ginestet
- Andreu Salvat Saladrigues
- M. Carme Esplugas i Martí
- Arnau Queralt
S’acorda que la composició dels membres del Consell Assessor de Medi Ambient i
Sostenibilitat de Granollers serà la manera següent:
President Josep Mayoral i Antigas
Vicepresident Albert Camps i Giró
Secretària per delegació de Secretaria Marta Chillida Munguet
VOCALS
Cap de Servei de Medi Ambient i Espais Verds Quim Comas Estany
Socialistes de Catalunya Laura Mérida Laredo Esquerra Republicana de
Catalunya - AM Esther Vega Martínez Junts per Granollers Àlex Sastre Prieto
Ciutadans Jordi Pavón Alvarez
Grups municipals Primàries Rosa Maria Arimany i Barceló
Experta Berta Aguilera Herrera
Expert Albert Solà i Rovira
Experta Tiphaine Anderbouhr
Expert Albert Estapé Vila
Expert Xavier Nieto Escudero
Experta Mireia Cammany Dorr
Experta Vanessa Abad
Expert Fulvio Amato
Expert Guillem Ginestet
Expert Andreu Salvat Saladrigues
Experta M. Carme Esplugas i Martí
Professionals experts Expert Arnau Queralt
12.- Aprovar definitivament els plecs de clàusules administratives i condicions de la concessió de domini públic per a la utilització dels magatzems de nova creació.
El ple aprovar definitivament el plec de clàusules administratives particulars i plecs de
condicions de la concessió de domini públic per a la utilització dels magatzems de nova
creació al Mercat Municipal de Sant Carles, amb la modificació de la clàusula VIII, d’acord amb la redacció següent:
“VIII. CÀNON
1- El cànon que resulti un cop acabades les obres de reforma del mercat, serà el que s'aplicarà a partir de llavors anualment, sense cap revisió de preus. L'any 2033, corresponent a la meitat del període de la nova concessió, es procedirà a la revisió d'aquest cànon prèvia consulta de la Junta del Mercat, i amb l'aprovació de la Junta de Govern Local, per a la seva aplicació pel període restant de concessió fins l'any 2045.
2- El cànon s’entén no subjecte a IVA, tota vegada que es tracta d’una concessió
administrativa de domini públic, d’acord amb l’establert a l’article 7.9 de la Llei 37/1992, de 28 de desembre, que regula l’impost sobre el valor afegit.
3.- La manca de pagament del cànon en el període voluntari comportarà el seu cobrament per la via executiva, amb els recàrrecs, interessos o sancions que legalment procedeixin.”
Votació. A favor: PSC, Ciutadans. Abstenció: ERC-AG, JxG i Primàries.
COMISSIÓ INFORMATIVA DE L’ÀREA D’EDUCACIÓ I COHESIÓ
13.- Incorporar l'Ajuntament de Granollers al Consell de Participació del Centre de Dia Granollers Centre, i nomenar-ne representant municipal.
El ple aprova la incorporació de l’Ajuntament de Granollers en el Consell de participació
del Centre de Dia Granollers Centre i es nomena la regidora de Serveis Socials i Gent Gran representant de l’Ajuntament de Granollers en el Consell.
Votació: Aprovat per unanimitat
14.- Incorporar l'Ajuntament de Granollers al Consell de Participació del Centre de Dia Font Verda, i nomenar-ne representant municipal.
El ple aprova la incoporació de l’Ajuntament de Granollers en el Consell de Participació
del Centre de Dia Font Verda i es nomena la regidora de Serveis Socials i Gent Gran representant de l’Ajuntament de Granollers.
Votació: Aprovat per unanimitat
JUNTA DE PORTAVEUS
15.-Mocions.
15.1.- Moció per a l’actualització de l’ordenança municipal sobre la tinença responsable i protecció d’animals domèstics, presentada pel grup municipal de Ciutadans Granollers – Partido de la Ciudadania.
PRIMERO Y ÚNICO: Que el Ayuntamiento de Granollers durante el presente mandato actualice la “Ordenanza de Tenencia de Animales Domésticos” que fue aprobada hace casi 20 años (mayo de 2.000).
Aprovat per unanimitat