Resum dels acords de Ple de 27 d’abril de 2021

28 d'Abril 2021
+
Ple telemàtic del mes d'abril

 

1.- Aprovar l’acta del Ple de la sessió ordinària del dia 30 de març de 2021.

2.- Control i fiscalització pel Ple dels acords adoptats per la Junta de Govern Local de les sessions dels dies 23 i 30 de març, i de les sessions dels dies 6 i 13 d’abril de 2021.

3.- Control i fiscalització pel Ple de les resolucions de l'alcalde president i els seus delegats.

COMISSIÓ INFORMATIVA DE L’ÀREA DE SERVEIS GENERALS

4.- Aprovar un Protocol general d'actuació entre la Secretaria General d’Agenda Urbana i Habitatge i l’Ajuntament de Granollers per a l'elaboració del Pla d'Acció de l'Agenda Urbana del municipi de Granollers, en el marc del 3r Pla estratègic Granollers 2030.

El Ple aprova la signatura del Protocol General d’Actuació entre la Secretaria General d’Agenda Urbana i Habitatge i l’Ajuntament de Granollers, que té com a objectiu dotar de formalitat la col·laboració entre ambdós ens per a l’elaboració del Pla d’Acció de l’Agenda Urbana del municipi de Granollers, prenent com a base la metodologia proposada. Aquest Pla d’acció s’emmarca en els treballs d’elaboració del 3r Pla estratègic Granollers 2030.

El Ple aprova notificar a les persones interessades aquest acord, amb l'expressió de la possibilitat d'interposar-hi els recursos corresponents.

Votació: A favor: PSC, Ciutadans. Abstenció: ERC, Junts, Primàries

5.- Dació de compte dels informes de control financer definitius realitzats durant l’exercici 2020 per la Intervenció general.

El Ple es dona per assabentat dels informes de control financer realitzats durant l’exercici 2020 per la Intervenció general:

Actuacions de control permanent no planificables (article 32.1.d RCIL):

- S’han emès 43 informes de control permanent no planificables, dels quals cap s’ha informat de disconformitat.

Actuacions de control permanent planificables obligatòries (article 31.2 RCIL):

Els informes de control permanent planificables obligatoris són els que es mostren a continuació:

- L’auditoria de sistemes per verificar que els corresponents registres comptables de factures compleixen amb les condicions de funcionament que preveu la Llei 25/2013 i la normativa de desenvolupament i, en particular, que no queden retingudes factures presentades al punt general d'entrada de factures electròniques, dirigides a òrgans o entitats de la respectiva entitat, en cap de les fases del procés, establerta en l’article 12.3 de la Llei 25/2013.

Actuacions de control permanent planificables seleccionables (article 31.2 RCIL), actuacions d’auditoria pública (article 29.3 RCIL) i actuacions de control financer de les subvencions i ajudes concedides (article 3.5RCIL).

6.- Dació de compte de l'Informe resum anual de l'Ajuntament de Granollers emès per la Intervenció general dels resultats del control intern de l'exercici 2020.

El Ple es dona per assabentat de l’informe resum anual de l’Ajuntament de Granollers emès per part de la Intervenció general en data 15 d’abril del 2021, dels resultats del control intern, que s’estableix a l’article 213 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de l’exercici 2020.

7.- Aprovar inicialment la modificació del pressupost de l'Ajuntament per suplement de crèdits.

El Ple aprova inicialment l'expedient 13/2021/111de modificació del Pressupost de l'Ajuntament per suplement de crèdits per un import de 500.350,00€.

El Ple acorda exposar al públic al Servei de Planificació Econòmica i Control Pressupostari l'expedient i l'acord d'aprovació, previ anunci en el Butlletí Oficial de la Província, per un període de quinze dies durant els quals els interessats podran examinar-los i presentar reclamacions davant del Ple. Cas que no es produeixin reclamacions, l'acord serà automàticament elevat a definitiu.

Votació: A favor: PSC, Ciutadans. Abstenció: ERC, Junts, Primàries

8.- Aprovar inicialment la modificació del pressupost de l'Ajuntament per crèdits extraordinaris.

El Ple aprova inicialment l'expedient 14/2021/111 de modificació del Pressupost de l'Ajuntament per crèdits extraordinaris per un import de 866.187,82 €.

El Ple acorda exposar al públic al Servei de Planificació Econòmica i Control Pressupostari

l'expedient i l'acord d'aprovació, previ anunci en el Butlletí Oficial de la Província, per un període de quinze dies durant els quals els interessats podran examinar-los i presentar reclamacions davant del Ple. Cas que no es produeixin reclamacions, l'acord serà automàticament elevat a definitiu.

Votació: A favor: PSC, Ciutadans. Abstenció: ERC, Junts, Primàries

9.- Aprovar inicialment el crèdit extraordinari del pressupost de l'Ajuntament derivat del Pla de Mesures Socioeconòmiques.

El Ple aprova inicialment l'expedient 15/2021/111 de modificació del Pressupost de l’Ajuntament per crèdits extraordinaris per un import de 100.000,00€, amb el detall següent: Subv. teixit d'empreses esportives.

El Ple acorda exposar al públic al Servei de Planificació Econòmica i Control Pressupostari l'expedient i l'acord d'aprovació, previ anunci en el Butlletí Oficial de la Província, per un període de quinze dies durant els quals els interessats podran examinar-los i presentar reclamacions davant del Ple. Cas que no es produeixin reclamacions, l'acord serà automàticament elevat a definitiu.

Votació: A favor: PSC, ERC, Junts, Ciutadans. Abstenció: Primàries

10.- Aprovar inicialment la modificació de la Plantilla de personal de l'Ajuntament de Granollers (2/2021).

El Ple aprova inicialment la modificació de la PLANTILLA de personal de l’Ajuntament de Granollers amb el detall següent:

1. Amortitzar una plaça de “Tècnic/a mitjà/ana en gestió administrativa” (1.10.108.11); personal funcionari; escala d’administració general, subescala tècnica, de grup A2.

2. Crear una plaça de “Tècnic/a d’administració general”; personal funcionari; escala d’administració general; subescala tècnica; de grup A1.

3. Amortitzar una plaça de “Coordinador/a” (1.10.19.1); personal funcionari; escala d’administració especial; subescala de serveis especials; de grup C1.

4. Crear una plaça de “Tècnic/a mitjà/ana UOS”; personal funcionari; escala d’administració especial; subescala tècnica; de grup A2.

El Ple aprova reduir les reserves de crèdit derivades de l’amortització de la plaça (1.10.108.11). El Ple sotmetrà el present acord a informació pública per un termini de 15 dies mitjançant anunci en el Butlletí Oficial de la Província i al Diari Oficial de la Generalitat de conformitat amb la legislació vigent. Transcorregut aquest termini, si no s’han presentat al·legacions, s’entendrà elevat a definitiu aquest acord d’aprovació inicial sense necessitat d’adoptar expressament un acord posterior.

 

Votació: A favor: PSC. Abstenció: ERC, Junts, Ciutadans, Primàries

 

11.- Aprovar la modificació de la Relació de llocs de treball de l'Ajuntament de Granollers (3/2021).

Aprovar la modificació de la relació de llocs de treball de l’Ajuntament de Granollers amb el detall següent:

1. Amortitzar un lloc de “Tècnic/a mitjà/ana de contractació i compres”, enquadrament orgànic 2200; complement de destí 18; complement específic 26; classificació professional A2; núm. de fitxa 268; nivell de català C1; forma de provisió concurs; règim personal funcionari; del col·lectiu dels cossos d’administració general/administració especial; jornada complerta.

2. Crear un lloc de treball de “Tècnic/a superior de serveis jurídics”, enquadrament orgànic 2200; complement de destí 22; complement específic 38A; classificació professional A1; núm. de fitxa 77; nivell de català C1; forma de provisió concurs; règim personal funcionari; del col·lectiu dels cossos d’administració general; jornada complerta.

3. Transformar un lloc de treball de “Administratiu/va de planificació econòmica” enquadrament orgànic 2120, complement de destí 16, complement específic 8; classificació professional, C1/C2; núm. de fitxa, nivell de català C; forma de provisió concurs; règim personal funcionari/ laboral, del col·lectiu dels cossos d’administració general; jornada complerta; en un lloc de treball de “Secretari/ària de l’Àrea de Serveis generals”, enquadrament orgànic 2000; complement de destí 16; complement específic 11; classificació professional C1/C2, núm. de fitxa 451; nivell de català C1; forma de provisió concurs; règim personal funcionari, del col·lectiu dels cossos d’administració general/ administració especial; jornada complerta.

4. Modificar el lloc de treball de «Coordinador/a tècnic/a del Centre Vallès», passant d’un complement específic 39 a un 41.

El Ple autoritza i disposa la despesa complementària a les aplicacions pressupostàries i per l’import que es detalla a continuació, per tot allò explicat a la part expositiva: 373,68 euros.

El Ple acorda publicar al Butlletí Oficial de la Província i al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya aquesta modificació.

 

Votació: A favor: PSC. Abstenció: ERC, Junts, Ciutadans, Primàries

12.- Donar coneixement al Ple dels nomenaments i de les contractacions pel procediment de màxima urgència.

El Ple dona compte de:

  • Contractació d’una tècnica mitjana d’ensenyament infantil/primari per fer front a la manca de personal a l’escola Salvador Llobet, amb contracte laboral d’interinitat a temps complert, amb efectes del dia 01/01/2021 i fins el 31 d’agost de 2021.

  • Contractació d’una tècnica mitjana d’ensenyament infantil/primari per fer front a la manca de personal de l’escola Salvador Llobet, amb contracte laboral d’interinitat a temps complert, amb efectes del dia 01/01/2021 i fins el 31 d’agost de 2021.

  • Contractació d’un tècnic mitjà d’ensenyament infantil/primari per fer front a la manca de personal a l’escola Salvador Llobet, amb contracte laboral d’interinitat a temps complert, amb efectes del dia 01/01/2021 i fins el 31 d’agost de 2021.

  • Contractació d’una tècnica mitjana d’ensenyament infantil/primari per fer front a la manca de personal a l’escola Salvador Llobet, amb contracte laboral d’interinitat a temps complert, amb efectes del dia 01/01/2021 i fins el 31 d’agost de 2021.

  • Contractació d’una mestra d’escola bressol per cobrir una substitució, amb contracte laboral d’interinitat a temps complert, amb efectes del dia 18/01/2021 i i fins la reincorporació de la persona substituïda i com a màxim fins a la finalització del curs escolar 2020-2021

  • Contractació d’una professora de sensibilització musical de l'escola municipal de música Josep Ma Ruera per renúncia de la persona que ocupava la plaça, amb contracte laboral d’interinitat a temps parcial (30%), amb efectes del dia 11/01/2021 i fins el 31 d’agost de 2021.

  • S’ha nomenat funcionari interí pel procediment de màxima urgència un oficial de manteniment d’instal·lacions esportives per cobrir una substitució amb efectes del dia 2 de febrer del 2021 i fins la reincorporació de la persona substituïda.

  • Contractació d’un conserge d’instal·lacions esportives per acumulació de tasques, amb efectes del 9 de febrer del 2021 i fins el 9 de maig del 2021.

  • Contractació d’un professor d’educació secundària a l’Escola Municipal del Treball per cobrir la substitució d’un treballador que està en assignació temporal de fucions, amb contracte laboral d’interinitat a temps complert, amb efectes del dia 19/02/2021 i fins el 31 d’agost de 2021.

  • Contractació d’un professor d’educació secundària a l’Escola Municipal del Treball per cobrir una substitució amb efectes del dia 19 de febrer del 2021 i i fins la reincorporació de la persona substituïda o com a màxim fins el 31 d’agost de 2021.

  • S’ha nomenat pel procediment de màxima urgència funcionària interina pel procediment de màxima urgència a una tècnic/a mitjà/ana de prevenció de conductes de risc en joves, amb efectes del dia 26 de febrer 2021, per afrontar la substitució d’un treballador/a,en situació d’incapacitat laboral temporal, posterior maternitat i situacions que se’n derivin conseqüència de la seva maternitat.

  • Contractació d’una professora de música, per substituir un treballador en situació d’excedència amb reserva a lloc de treball, amb efectes del dia 1 de març de 2021 i com a màxim fins al 31 d’agost de 2021.

  • Contractació d’un conserge del Servei d’Esports i destinat al Palau d’Esports, per a la substitució d’un treballador en situació de baixa d’incapacitat temporal derivada de malaltia comuna, des del dia 5 de març de 2021 i fins la reincorporació al lloc de treball de la persona substituïda o bé si es produeix alguna variació en la situació que ha donat origen a aquesta contractació.

  • Contractació d’un tècnic especialista de manteniment de la via pública amb efectes del dia 15 de març de 2021 i fins el 14 de març de 2022.

  • Contractació d’una tècnic/a especialista de biblioteca per a substituir a una treballadora que es troba en situació de permís de maternitat, amb efectes del dia 22 de març de 2021, quedant sense efecte aquesta resolució amb el retorn al seu lloc de treball de la persona substituïda.

  • Contractació d’un oficial de manteniment des del dia 6 d’abril de 2021 i fins el 5 d’octubre de 2021.

COMISSIÓ INFORMATIVA DE L’ÀREA DE TERRITORI I SOSTENIBILITAT

13.- Assabentar-se de la successió del contractista del contracte de gestió de servei públic de subministrament d’aigua a Granollers.

El Ple es dona per assabentat de la successió del contractista que presta el servei de subministrament d’aigua a Granollers, per transmissió d’una branca d'activitat integrada pels actius i passius de de l’activitat del cicle integral de l’aigua que SOREA desenvolupa a Catalunya a favor d’AGBAR, SOCIEDAD GENERAL DE AGUAS DE BARCELONA,SAU.

El Ple incorporarà aquest acord com addenda al contracte formalitzat en escriptura pública.

El Ple autoritza i disposa la despesa del subministrament d’aigua potable fins la finalització del contracte (octubre 2021) a favor de la SOCIEDAD GENERAL DE AGUAS DE BARCELONA,SAU per un import total de 133.875,00 euros.

El Ple requerirà a l’empresa SOCIEDAD GENERAL DE AGUAS DE BARCELONA,SA per tal que constitueixi la garantia definitiva de 14.694,75 euros i un cop dipositada, retornar la garantia definitiva del mateix import a nom de SOREA,SA.

El Ple aprovar la delegació a la Junta de Govern Local l’acció de reajustar la distribució pressupostària del contracte entre les diferents aplicacions i anualitats quan les exigències de l’execució pressupostària ho aconsellin.

Es notificarà a les persones interessades aquesta resolució, amb l’expressió de la possibilitat d’interposar-hi els recursos corresponents.

Votació: A favor: PSC, Ciutadans. Abstenció: ERC, Junts, Primàries

14.- Iniciar expedient per a l’anàlisi de la forma de gestió del servei de subministrament d'aigua potable a Granollers i nomenament d’una comissió d’estudi.

El Ple acorda iniciar l'expedient del servei de subministrament d'aigua potable a Granollers i designar una comissió d’estudi per a la tramitació de l’expedient, integrada per:

Personal tècnic municipal:

- El director de l'àrea de Territori i ciutat i gerent de l’Ajuntament de Granollers

- La directora del Servei de Contractació

- El director de Serveis Jurídics

- El director de l’àrea de Serveis Generals

- La directora del servei de Coordinació i Govern

- El cap de Serveis Municipals

- Una economista

- Un arquitecte tècnic

- El director de Transició Verda i Resiliència

Membres de la Corporació:

5 representats del PSC

1 representant d’ERC-AM

1 representant de JxGranollers

1 representant de Ciutadans

1 representant de Primàries Catalunya

Representant dels usuaris destinataris del servei de Subministrament d’aigua:

Representant de la Federació d’AAVV de Granollers.

Així mateix es proposa que dos membres de la consultora PWACS adjudicatària del contracte per a la definició del nou model de gestió del servei d’abastament d’aigua, assessorin aquesta Comissió, amb veu i sense vot.

Actuarà com a secretari de la comissió la directora del servei de Contractació.

Es disposa que la comissió haurà d’elaborar una Memòria amb el següent contingut mínim:

a) L'avantprojecte, si s'escau, de les obres i instal·lacions necessàries per a la implantació de l'activitat proposada.

b) La justificació de la conveniència i l'oportunitat de la iniciativa i de l'interès públic que concorri en l'activitat, amb la valoració, entre d'altres, dels avantatges socials derivats dels béns o serveis a produir o de l'activitat a prestar, els llocs de treball a crear de forma directa o indirecta, el suport a altres activitats locals, la difusió de tecnologia i qualsevol d'altres.

c) El pressupost financer i el pla de posada en funcionament de l'activitat econòmica projectada, la rendibilitat prevista i l'anàlisi cost-benefici. Aquest document també es pronunciarà sobre la viabilitat econòmica del servei, tal i com exigeix l’art. 285.2 LCSP. d'actuació de la societat o organisme.

h) Els supòsits d'acabament de l'activitat.

La comissió elevarà la Memòria elaborada al Ple municipal, en un termini màxim de tres mesos, per a la seva aprovació. En el cas que no es presenti la memòria dins el termini esmentat, els membres de la comissió cessaran automàticament.

Es delega en l’alcalde president de la Corporació la competència per nomenar els membres de la corporació que formaran part de la Comissió d’estudi, el seu President i el representant dels usuaris destinataris del servei de subministrament d’aigua

Votació: A favor: PSC, Junts, Ciutadans. Abstenció: ERC, Primàries

 

COMISSIÓ INFORMATIVA DE L’ÀREA DE CREATIVITAT, PROMOCIÓ ECONÒMICA I PARTICIPACIÓ

15.- Declarar com a mitjà propi de l’Ajuntament de Granollers a la societat municipal Granollers Escena SL.

El Ple dona la conformitat i l’autorització expressa per a que la societat Granollers Escena SL sigui declarada «mitjà propi personificat» de l’Ajuntament de Granollers als efectes d’encarregar-li l’execució de prestacions pròpies del seu objecte social, de conformitat amb els seus estatuts.

Es publicarà en el perfil del contractant, la declaració de Granollers Escena SL com mitjà propi de l’Ajuntament de Granollers per a l’execució de prestacions relacionades amb el seu objecte social.