La sessió ha començat amb la lectura del MANIFEST 25N. Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones 2020.
Enguany, fa 60 anys que varen ser assassinades les germanes Mirabal, tres activistes polítiques i membres actives de la resistència. En honor a elles es va establir aquesta data com a Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones. Des de llavors, no han cessat els esforços de moviments socials, feministes i de tots els àmbits per a eradicar les violències masclistes. També és cert que ja fa uns anys que diverses iniciatives populars anuncien que el temps s’ha esgotat per als agressors masclistes, el #NoEstàsSola, el #Metoo i el #YoSiTeCreo. El repte és enorme: es tracta de canviar la societat i destruir el poder patriarcal.
Sovint, se’ns pregunta “què puc fer jo per a canviar tot allò que no m’agrada?” i, afortunadament, les persones que s’ho pregunten han pres partit per a eradicar les violències masclistes. Segurament, mai abans hi havia hagut una implicació tan extensa i conscient respecte la violència masclista. I és que, els darrers mesos han estat absolutament durs per a les dones i criatures que viuen en situacions de violència com, segurament, ho seran els mesos que vindran, mentre duri la pandèmia.
Els agressors adapten la violència obrint esquerdes noves per a seguir avançant, adaptant-se a les circumstàncies. El confinament ens ha demostrat que, qui volia exercir el control sobre dones, nenes i nens, ho ha tingut més fàcil que mai. De fet, als agressors els ha calgut emprar molta menys força que l’habitual per a continuar mantenint els seus desitjos i privilegis. L’aïllament i l’increment de la violència psicològica ha estat freqüent en contextos en que s’ha reduït la xarxa social i l’activitat habitual de les dones per les restriccions de moviments, la reducció de la interacció social o l’augment del teletreball. S’han produït situacions d’assetjament sexual a canvi de recursos econòmics o allotjament quan les dones han tingut pèrdua d’ingressos i per tant dificultats econòmiques per a seguir endavant. S’han produït agressions sexuals en entorns d’oci informals en els que no hi ha persones professionals formades en matèria de violències sexuals. També en el món virtual, l’increment de les violències en línia està afectant a moltes dones, nenes i nens fins al punt de posar en risc la seva pròpia vida. Les ciberviolències, com ara el control o l’assetjament a través d’aplicacions i xarxes socials o el sexpreading, han pres 2 rellevància en la situació de confinament i han permès als agressors controlar i assetjar les seves víctimes, dones, joves, nenes i nens, sense necessitat de conviure amb elles.
Però, quan la violència s’adapta a les noves situacions, també ho fan les formes de resistir de les seves víctimes. Molts cops tendim a pensar, equivocadament, que les víctimes són éssers passius i resignats en la seva situació i desconeixem que, constantment, estan elaborant i readaptant les maneres en les quals es mantenen en vida. La pandèmia ens ha canviat la vida i, durant un temps, també ens ha tret la vida pública i moltes d’aquelles coses que ens mantenien a les persones felices i segures. Hem comprovat que, per a moltes, ser a casa no és sinònim de pau sinó de por i violència.
Potser, aquest és l’any en el qual hem après més que mai que allò que ens havien ensenyat no era cert i, contràriament al que crèiem, el lloc més segur per a les dones, les nenes i els nens pot ser el carrer, les places, els llocs on fem vida, mentre que la llar, la proximitat, allò que ens havien ensenyat com a refugi, pot ser l’espai més perillós per a nosaltres.
Les cases podrien haver actuat com a búnquer on l’objectiu dels agressors era tenir el control sobre la víctima, tenir poder sobre ella, si no hagués estat per les múltiples campanyes socials i institucionals que s’han posat en marxa per posar fre a les violències.
Per això no ens sabem estar de fer un reconeixement a totes aquelles persones que han superat allò de: “són coses de parella” i han despenjat el telèfon, i a totes les associacions, entitats i grups feministes del país que han posat sobre la taula l’emergència de trobar solucions en aquests moments tan difícils. Necessitem, més que mai, un compromís unitari de la societat i les administracions per a garantir la vida digna de les dones i infants. Ens dirigim, sobretot, a les que, en una època tan incerta com la present, encara romanen a les cases on hi ha el seu victimari.
Finalment, ens dirigim als homes que esteu en contra d’aquestes violències i sabeu que un dels vostres amics, familiars, coneguts les exerceixen: és hora que us en feu responsables i hi intervingueu.
Per últim: als agressors, un recordatori: no hi haurà espai per a la impunitat!.
Les violències masclistes només es poden eliminar des de l’arrel, sigues tu també còmplice en la construcció d’aquest món millor.
1.- Aprovar l'acta del Ple de la sessió ordinària del dia 27 d’octubre de 2020.
2.- Control i fiscalització pel Ple dels acords adoptats per la Junta de Govern Local de les sessions dels dies 20 i 27 d’octubre, i de les sessions dels dies 3 i 10 de novembre de 2020.
3.- Control i fiscalització pel Ple de les resolucions de l'alcalde president i els seus delegats.
COMISSIÓ INFORMATIVA DE L’ÀREA DE TERRITORI I SOSTENIBILITAT
4.- Aprovar l'esborrany del Conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Granollers i la Sociedad de Gestión de Activos Procedentes de la Reestructuración Bancaria SA, per a la cessió d’habitatges destinats al lloguer assequible i l’ampliació del parc públic d’habitatge, i encarregar la gestió dels habitatges cedits a la societat municipal Granollers Habitatge.
El ple aprova l’esborrany d’un Conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Granollers i la Sociedad de Gestión de Activos Procedentes de la Reestructuración Bancaria SA (en endavant SAREB), per a la cessió d’habitatges destinats al lloguer assequible que té per objecte establir les condicions de col·laboració entre l’Ajuntament de Granollers i SAREB, que permetin destinar durant un temps determinat part dels habitatges propietat de SAREB a la ciutat, a lloguer social o allotjament de persones en especials circumstàncies de vulnerabilitat en relació a l’habitatge (protecció) per part de l’Ajuntament de Granollers.
Es faculta a l’alcalde de l'Ajuntament de Granollers per a la signatura del conveni a què fa referència l'acord anterior, i delegar en l’Alcaldia la facultat d’aprovar i signar quants annexos s’escaiguin dels present Conveni.
S’aprova l’encàrrec contractual a mitjà propi a favor de la societat municipal Granollers Habitatge (Granollers Promocions SA), per a la gestió dels habitatges cedits en usdefruit, i de compra, en el marc del Conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Granollers i la Sociedad de Gestión de Activos Procedentes de la Reestructuración Bancaria SA, per a la cessió d’habitatges destinats al lloguer assequible, i publicar-ho en el perfil del contractant.
S’acorda publicar el contingut del conveni al Registre de Convenis i al Portal de Transparència.
Es notifica aquest acord a la SAREB, a la societat municipal Granollers Promocions SA i a l'Àrea Econòmica de l'Ajuntament de Granollers.
Aprovat per unanimitat
COMISSIÓ INFORMATIVA DE L’ÀREA D’EDUCACIÓ I COHESIÓ
5.- Regularització de saldos procedents de drets pendents de cobrament d'exercicis tancats, resultants de liquidacions practicades al Consorci per a la Normalització Lingüística.
Per tal de regularitzar els saldos procedents de drets pendents de cobrament d'exercicis tancats, resultants de liquidacions practicades al Consorci per a la Normalització Lingüística, s’acorda anul·lar els drets pendents de cobrament per un import total d’11.210,61 €.
Es traslladarà aquest acord a l’Àrea Econòmica.
Votació: A favor: PSC. Abstenció: ERC, Junts per Granollers, Ciutadans i Primàries
6.- Aprovar la signatura del conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Granollers i el Club Natació Granollers per a les obres de seguretat en l'edifici de les piscines vas 1 i vas 2 construïdes l’any 1972.
El ple aprova la signatura del conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Granollers i el Club Natació Granollers per a les obres de seguretat en l’edifici de les piscines vas 1 i vas 2 construïdes l’any 1972.
S’acorda publicar al registre de convenis, de conformitat a la Llei 19/2014, del 29 de
desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
L'Ajuntament de Granollers és titular de la piscina municipal de la ciutat i que compta amb dues piscines cobertes i dues de descobertes, a més d’una sala de fitness, sales d’activitats dirigides i una sala de gimnàstica artística Aurora Morata, així com les dependències auxiliars i complementaries. Compta també amb servei de bar.
La piscina 1 compta amb dos vasos (V1 i v2) i un petit gimnàs que daten de 1972. La piscina 2 (amb un sol vas -V3-) es va executar en els anys 90. Aquest complex d'aigües està gestionat pel Club Natació Granollers segons contracte de gestió de serveis en la modalitat d’arrendament pel termini de 15 anys prorrogables 10 anys més segons adjudicació del Ple municipal en data 29 d’octubre de 2002.
Aquest contracte va ser prorrogat fins el dia 20 de desembre de 2027, segons acord del Ple municipal en data 28 de novembre de 2006.
Davant la necessitat de realitzar actuacions d’una envergadura important a l’equipament, es va considerar redactar, prèviament a fer actuacions, un Pla Director Arquitectònic per valorar les compatibilitats de les intervencions a realitzar amb una visió global de l’equipament i el seu futur desenvolupament.
Les accions a portar a terme en aquesta fase 1 es desglossa en una fase 1.1 (nucli de comunicacions i vestidors) i una fase 1.2 (rehabilitació dels vasos 1 i 2).
En la fase 1.1 es preveu:
- Construcció del nucli de comunicacions oest, amb recorreguts diferenciats i ascensor accessible.
- Construcció de mòduls de vestidors, a utilitzar durant les treballs d’enderroc i construcció de les piscines V1 i V2.
- Climatització de l’aigua de la piscina exterior P5. Això permetrà allargar a seva utilització més enllà de l’estiu i suplir les necessitats d’aigua durant la renovació de les piscines P1 i P2.
En la fase 1.2 es preveu:
- Enderroc parcial i renovació de l’edifici.
- Construcció dels dos nous vasos de piscina, noves instal·lacions de filtratge, tractament d’aigua i climatització.
La fase 1.1 te un cost aproximat de 615.000,00 euros i la fase 1.2 el cost de l’obra,
aproximat, és de 4 milions d’euros.
El present conveni no té la naturalesa de contracte, i està exclòs de l'àmbit d'aplicació de la
Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.
Aprovat per unanimitat
COMISSIÓ INFORMATIVA DE L’ÀREA DE SERVEIS GENERALS
(PRÈVIA DECLARACIÓ D’URGÈNCIA)
7.- Aprovar inicialment la modificació del pressupost de l'Ajuntament per crèdits extraordinaris.
El Ple aprova inicialment l'expedient 29/2020/111 de modificació del Pressupost de
l'Ajuntament per crèdits extraordinaris per un import de 355.933,00€, amb el detall següent:
Subvenció Arsenic C.F.G.S. 10.000,00 €
Cessió local c. Maria Sans - Benet Morató 345.933,00 €
S’exposarà al públic al Servei de Planificació Econòmica i Control Pressupostari l'expedient i l'acord d'aprovació, previ anunci en el Butlletí Oficial de la Província, per un període de quinze dies durant els quals els interessats podran examinar-los i presentar reclamacions davant del Ple. Cas que no es produeixin reclamacions, l'acord serà automàticament elevat a definitiu.
Votació: A favor: PSC i ERC. Abstenció: Junts per Granollers, Ciutadans i Primàries
8.- Aprovar inicialment la modificació del pressupost de l'Ajuntament per suplement de crèdits.
El Ple aprova inicialment l'expedient 30/2020/111de modificació del Pressupost de l'Ajuntament per suplement de crèdits per un import de 4.500,00€, a Amics de la Unió Estiu Infantil, vist que les àrees gestores han manifestat la necessitat d'atendre despeses que no poden demorar-se fins a l'exercici següent i que no tenen consignació pressupostària adequada.
S’exposarà al públic al Servei de Planificació Econòmica i Control Pressupostari l'expedient i l'acord d'aprovació, previ anunci en el Butlletí Oficial de la Província, per un període de quinze dies durant els quals els interessats podran examinar-los i presentar reclamacions davant del Ple. Cas que no es produeixin reclamacions, l'acord serà automàticament elevat a definitiu.
Votació: A favor: PSC, ERC i Ciutadans. Abstenció: Junts per Granollers i Primàries
9.- Aprovar inicialment el Pressupost General per a l'exercici 2021.
Es proposa al Ple de la corporació
Primer.- Aprovar inicialment, d'acord amb l'article 168.5 del Reial decret legislatiu 2/2004, de
5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, el Pressupost General per a l'exercici 2021, integrat pels pressupostos de l'Ajuntament, de
l'organisme autònom local Patronat Municipal del Museu de Granollers, els estats de previsió
d'ingressos i despeses de l'Entitat Pública Empresarial Granollers Mercat, i de les societats
mercantils de capital íntegrament municipal Granollers Escena SL, Roca Umbert Fàbrica de
les Arts SL i Granollers Promocions SA, el resum dels quals, a nivell individual i consolidat,
per capítols pressupostaris i expressats en euros és el següent:
INGRESSOS: TOTAL CONSOLIDAT 91.804.449,27
DESPESES: TOTAL CONSOLIDAT 91.742.019,03
PRESSUPOST DE L'AJUNTAMENT DE GRANOLLERS
INGRESSOS: TOTAL 88.846.534,95
DESPESES: TOTAL 88.846.534,95
PRESSUPOST DEL PATRONAT DEL MUSEU MUNICIPAL
INGRESSOS: TOTAL 1.591.164,50
DESPESES: TOTAL 1.591.164,50
ESTATS DE PREVISIÓ DE LA SOCIETAT MUNICIPAL GRANOLLERS ESCENA, SL
INGRESSOS: TOTAL 1.671.257,07
DESPESES: TOTAL 1.670.057,07
ESTATS DE PREVISIÓ DE LA S. MPAL. ROCA UMBERT, FÀBRICA DE LES ARTS SL
INGRESSOS: TOTAL 1.724.679,25
DESPESES: TOTAL 1.724.679,25
ESTATS DE PREVISIÓ DE L'ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL GRANOLLERS MERCAT
INGRESSOS: TOTAL 1.721.323,25
DESPESES: TOTAL 1.721.197,36
ESTATS DE PREVISIÓ DE LA SOCIETAT MUNICIPAL GRANOLLERS PROMOCIONS, SA
INGRESSOS: TOTAL 1.595.000,91
DESPESES: TOTAL 1.533.896,56
Segon.- Aprovar les bases d'execució del Pressupost General per a l'exercici 2021.
Tercer.- Exposar al públic, previ anunci en el Butlletí Oficial de la Província, l'expedient del
Pressupost General i el seu acord d'aprovació, per un període de quinze dies durant els
quals les persones interessades podran examinar-lo i presentar-ne les reclamacions que
creguin convenients davant del Ple de l'Ajuntament. En cas que no es produïssin
reclamacions, l'acord serà automàticament elevat a definitiu.
Votació: A favor: PSC i Junts per Granollers. En contra: Primàries. Abstenció: ERC i Ciutadans.
10.- Aprovar inicialment la Plantilla de personal de l'Ajuntament de Granollers, de l’organisme autònom Patronat Municipal del Museu de Granollers i de l'entitat pública empresarial Granollers Mercat, per a l'any 2021.
El ple aprova inicialment la plantilla de personal al servei de l'Ajuntament de Granollers, del seu organisme autònom administratiu "Patronat municipal del Museu de Granollers" i de l'entitat pública empresarial "Granollers Mercat", amb efectes a 1 de gener de 2021.
Es sotmetrà el present acord a informació pública per un termini de 15 dies mitjançant anunci en el Butlletí Oficial de la Província i al Diari Oficial de la Generalitat de conformitat amb la legislació vigent. Transcorregut aquest termini, si no s’han presentat al·legacions, s’entendrà elevat a definitiu aquest acord d’aprovació inicial sense necessitat d’adoptar expressament un acord posterior.
Votació: A favor: PSC. En contra: Primàries. Abstenció: ERC, Junts per Granollers i Ciutadans
11.- Aprovar la relació de llocs de treball de l'Ajuntament de Granollers, de l’organisme autònom Patronat Municipal del Museu de Granollers i de l'entitat pública empresarial Granollers Mercat, per a l'any 2021.
El ple aprova l’actualització de la relació de llocs de treball de l'Ajuntament de Granollers, del seu organisme autònom administratiu "Patronat municipal del Museu de Granollers" i de l'entitat pública empresarial "Granollers Mercat", amb efectes a 1 de gener de 2021.
Votació: A favor: PSC. En contra: Primàries. Abstenció: ERC, Junts per Granollers i Ciutadans.
12.- Donar compte dels nomenaments i contractacions pel procediment de màxima urgència previstos a l'article 291 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s’aprova el Text refós de Llei municipal i de règim local de Catalunya.
Es dona compte al Ple dels nomenaments i contractacions pel procediment de màxima urgència previstos a l'article 291 del Decret Legislatiu 2/2003 de 28 d'abril de llei municipal i de règim local de Catalunya.
L’Ajuntament de Granollers ha tingut darrerament la necessitat de proveir amb caràcter d’urgència diferents contractacions amb personal temporal per un perfil professional del qual o bé disposava de borsa de candidats i aquests han renunciat a la contractació oferta, o bé no es disposava de la mateixa borsa del perfil requerit.
Vist que no s’ha pogut seguir, per les causes anteriorment esmentades, el procediment establert als art. 55 i 61 de la Llei 7/2017, de 12 d’abril de l’Estatut Bàsic de l’empleat Públic
l’excepcionalitat i urgència d’aquests tipus i d’acord amb la regulació de l’article 125.2 del
Decret Legislatiu 1/1997 on s’estableix que excepcionalment, i per causa apreciada per
l’administració es podrà nomenar personal interí o contractar personal laboral directament
sense necessitat de convocatòria pública.
INFORMACIÓ DE LA JUNTA DE PORTAVEUS
13.- Mocions.
13.1.- Moció sobre ocupacions de caire delictiu presentada pel grup municipal del PSC i el grup municipal de Ciutadans
- L’Ajuntament de Granollers constata la falta d’inversió en polítiques d’habitatge del Govern de la Generalitat de Catalunya i sol·licita al Govern incrementar la dotació pressupostària, especialment per fer front a la crisi agreujada per la Covid-19.
- Elaborar i aprovar conjuntament amb el Govern de Catalunya, les diputacions i ens municipalistes un Pla Integral per l'Abordatge de l'Ocupació a Catalunya per tal d'afrontar l'ocupació des dels diferents àmbits: social, de seguretat i de justícia, que integri i coordini tots els poders públics amb competències i mitjans en la resolució del conflicte, inclusiva la Fiscalia Superior de Catalunya i el TSJC, en les seves funcions governatives.
- Impulsar la coordinació efectiva de totes les forces i cossos de seguretat, a través de les juntes de seguretat locals i de la resta d'òrgans de coordinació i col·laboració entre organismes i administracions, per aconseguir una lluita eficaç contra les màfies que afavoreixen les ocupacions il·legals.
- Impulsar els mecanismes escaients per a incrementar el parc d’habitatge públic que permeti donar resposta a les famílies en situació de vulnerabilitat demandats d’habitatge i poder reduir les llistes d’espera de les meses d’emergència.
- Elaborar, en cooperació amb el govern de Catalunya, un cens continu d’habitatges, detectant els que estan buits i/o ocupats, i iniciar els pertinents, si escau, expedients per us anòmal de l’habitatge.
- Modificar el Decret Llei 17/2019 de mesures urgents per a l'accés a l'habitatge, per dotar de més competències als governs municipals per actuar de manera eficaç contra la delinqüència i les ocupacions il·legals.
- Que tant el Consell General del Poder Judicial com el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya i les audiències corresponents estableixin uns criteris interpretatius clars, mentre no es produeix una modificació legislativa sobre la matèria, per tal de garantir la seguretat jurídica en la lluita contra les ocupacions i els delictes vinculats.
- Que el Govern de l’Estat elabori una modificació de la Llei d’enjudiciament criminal que tipifiqui les ocupacions de caire delictiu.
- Traslladar el present acord al Govern d’Espanya, al Govern de la Generalitat, als grups parlamentaris del Congrés i del Senat, als grups parlamentaris del Parlament de Catalunya, i a les entitats municipalistes catalanes i estatal.
Votació: A favor: PSC i Ciutadans. En contra: ERC. Abstenció: Junts per Granollers i Primàries.
13.2.- Moció de suport al Pacte de país per una economia per la vida presentada pel grup municipal d’Esquerra Republicana – Acord Municipal
- Sumar l’Ajuntament de Granollers a la proposta del cooperativisme català d’un «Pacte de país per una Economia per la Vida».
- Sumar-nos a la crida al conjunt de l’economia social i solidària, al sindicalisme, al municipalisme, als moviments socials i veïnals, a les organitzacions d’autònoms, petits i mitjans empresaris, a les forces polítiques, al Parlament de Catalunya i al Govern de la Generalitat, per impulsar el «Pacte de país per una Economia per la Vida».
- Iniciar els tràmits per l’adhesió de l’Ajuntament de Granollers a la Xarxa de Municipis per l’Economia Social i Solidària.
- Fer arribar aquest acord a la Confederació de Cooperatives de Catalunya, a la Fundació Roca Galés, al Parlament de Catalunya, a la Generalitat de Catalunya, a la Xarxa de Municipis per l’Economia Social i Solidària, a l’ACM i la FCM.
Votació: A favor: PSC, ERC i Junts per Granollers. En contra: Ciutadans. Abstenció: Primàries.
13.3.- Moció de suport al poble sahrauí davant l’escalada militar al Sàhara
Occidental presentada pel grup municipal d’Esquerra Republicana – Acord Municipal
1. Instar el Regne del Marroc a què compleixi els acords internacionals i, en concret, el Pla d’arranjament (Resolució 690 del Consell de Seguretat de les Nacions Unides del 29 d’abril de 1991), i que retiri de forma immediata els seus efectius militars del Guerguerat i deixi d’utilitzar el Guerguerat o un altre pas del sud-oest del territori sahrauí per comunicar-se amb Mauritània.
2. Fer una crida a la comunitat internacional, i particularment a les Nacions Unides i la seva missió de pau en aquest territori (Missió de Nacions Unides per al Referèndum al Sàhara Occidental -MINURSO), perquè assumeixin el seu mandat i vetllin pel respecte i el compliment de la Resolució 690 del Consell de Seguretat de les Nacions Unides del 29 d’abril de 1991 que contempla la realització d’un referèndum d’autodeterminació, i que assignin un nou Enviat Especial per al Sàhara Occidental, plaça vacant des del maig de 2019, que pugui liderar la transició cap a la celebració d’aquest referèndum d’autodeterminació, tal com es preveu a Resolució 690 del Consell de Seguretat de les Nacions Unides del 29 d’abril de 1991.
3. Demanar a totes les administracions, al govern de Catalunya, al govern de l’Estat espanyol, a les institucions europees, així com a les Nacions Unides que promoguin de manera activa la inclusió d’un mecanisme d’observació i protecció dels drets humans de la població sahrauí per part de la MINURSO i, alhora, vetllin per preservar l’esperit pacífic, desmilitaritzat i democràtic en la resolució del conflicte, així com la pressa de mesures davant l’explotació il·legal dels recursos naturals per part del Regne del Marroc al Sàhara Occidental, i facin totes les gestions perquè s'alliberin els activistes sahrauís presos.
4. Donar suport al poble sahrauí tot participant en els diversos espais que treballen en aquest sentit com la Coordinadora d’Ajuntaments Solidaris amb el poble Sahrauí, i el Fons Català de Cooperació al Desenvolupament, i seguir col·laborant amb les entitats locals de solidaritat amb el poble sahrauí a través dels projectes de cooperació i d’ajuda humanitària que garanteixen els drets humans de les persones sahrauís.
5. Enviar aquesta resolució a la Secretaria General de Nacions Unides, a la Comissió Europea, al Ministeri d’Afers Exteriors i Cooperació del govern d’Espanya, al Departament d’Acció Exterior, Afers Institucionals i Transparència de la Generalitat de Catalunya, a l’Intergrup Pau i Drets Humans al Sàhara Occidental del Parlament de Catalunya, a la Delegació del Front Polisario a Catalunya, a la Coordinadora Catalana d’Ajuntaments Solidaris amb el poble Sahrauí, a la Federació ACAPS, i al Fons Català de Cooperació al Desenvolupament.
Votació: A favor: PSC, ERC, Junts per Granollers i Primàries. Abstenció: Ciutadans.
13.4.- Moció d’adhesió al manifest “Per activar de forma immediata un Pla de Xoc d'urgència, suficientment dotat econòmicament, per atendre les persones sense llar” presentada pel grup municipal del PSC
1. Al 2016 la Generalitat amb participació dels ajuntaments i entitats socials va definir una estratègia integral d'abordatge del sensellarisme. Aquella estratègia no s'ha desenvolupat ni dotat de pressupost passant tota la responsabilitat als ajuntaments.
2. Vivim una situació d'emergència, on encara es fa més evident la manca de recursos que destina a aquesta qüestió la Generalitat.
3. La crisi econòmica i social derivada de la sanitària està fent créixer la vulnerabilitat social i la problemàtica del sensellarisme i des del món municipal, tot i fer grans esforços, no tenim ni els recursos ni la capacitat tècnica suficient per atendre aquesta emergència.
4. Hem traslladat aquesta situació a la Generalitat en múltiples reunions aquests dies, sense rebre una resposta a l'alçada de les necessitats i de l'emergència actual.
Per tot això demanem a la Generalitat de Catalunya:
1. Que activi de forma immediata un Pla de Xoc d'urgència, suficientment dotat econòmicament, per atendre les persones sense llar, assegurar el seu bon confinament quan sigui necessari i atendre les necessitats sanitàries d'aquesta població.
2. Aquest Pla ha de ser per tota Catalunya, cercant l'equilibri territorial i evitant efectes crida i la concentració de serveis.
3. El Pla ha de suposar també la reactivació de la política de sensellarisme a tota Catalunya en el sentit de l'estratègia definida l'any 2016. Calen solucions a curt termini que apuntin també cap a solucions a llarg termini, amb un model que atengui la diversitat de situacions, i defineixi estratègies d'inserció social i laboral.
Votació: A favor: PSC i Ciutadans. Abstenció: ERC, Junts per Granollers i Primàries