Primera Llotja del Disseny virtual amb interacció en directe amb 40 creadors i creadores

Es podran fer tours virtuals pels estudis dels artesans, participar en tallers i veure'ls treballar en "streaming"

06 de Maig 2020
+
 La Llotja del Disseny de la Porxada celebrarà aquest cap de setmana la primera edició virtual, en una iniciativa, segons els organitzadors, Eventos Increíbles, pionera a Espanya.
 
Dissabte, 9 de maig, de 6 a 8 del vespre, i diumenge, d'11 a 1, la web dissenyada expressament per a l'ocasió https://virtual.llotjadeldisseny.com/ permetrà als visitants navegar per les finestres virtuals dels expositors i accedir a desenes de vídeos i continguts audiovisuals en directe. Hi participen més de 40 petits creadors, amb els quals es podrà interactuar i mantenir una conversa.
 
La plataforma ofereix diferents possibilitats: fer un tour pels estudis d'alguns dels creadors, assistir a un taller de confecció de quimonos, connectar-se en directe amb una xerrada sobre economia circular, veure artesans treballant en streaming amb tècniques com l'esmaltat en foc o parlar sobre art amb algunes il·lustradores. Els productes que s'hi trobaran inclouen roba, roba infantil, complements, joguines, articles de papereria, accessoris per a mascotes, articles de la casa, ceràmica, cosmètica i bellesa, gastronomia, il·lustració, pòsters... 
 
La darrera edició de la Llotja del Disseny es va fer al febrer, ja que la prevista per al 14 de març es va haver de cancel·lar el dia abans per la declaració de l'estat d'alarma. El canvi de format ha obert el ventall geogràfic dels participants a tot Catalunya, resta de l'Estat i fins i tot un parell d'artesans afincats en països europeus, i també el ventall d'exclusivitat dels productes. Segons Àlex Marés, responsable d'Eventos Increíbles, un terç dels expositors són els habituals de la llotja que cada mes es fa a la Porxada, mentre que dos terços són nous. Ell mateix explica que mentre que l'edició presencial aplega uns 60 creadors, la d'aquest cap de setmana en reunirà uns 40, per la qual cosa estan molt satisfets de la resposta: "Cada artesà ha hagut de pensar una manera original d'explicar el seu producte i cadascú gestionarà les possibles vendes a través de la seva pròpia plataforma". En aquest sentit, els impulsors de la iniciativa han hagut d'assessorar i acompanyar els expositors en l'apartat més tècnic, de connexions i col·locació de la càmera, per exemple. 
 
Després d'aquesta primera edició es valorarà si es repeteix la Llotja del Disseny a final de maig en el mateix format virtual.