Aquest migdia s’ha presentat en roda de premsa granollerscomerç.cat, la nova plataforma comercial per a les empreses de comerç i de serveis de Granollers. Es tracta d’un projecte sorgit de les associacions de comerciants Gran Centre i Comerç de Dalt i que, amb el suport de l'administració local, s'ha obert a totes les associacions de comerciants de la ciutat. D’aquesta manera amb el suport i acompanyament de l’Ajuntament de Granollers es presenta una plataforma digital del comerç de tota la ciutat.
Aquest projecte ha estat possible amb l’aportació econòmica de 98.000 € provinent del Pla de mesures socioeconòmiques 2020 i 2021 per fer front als efectes de la crisi causada per la Covid-19.
La regidora de Promoció Econòmica, Gemma Giménez, ha explicat que aquest «és un projecte de suma, una eina útil i de referència per a la ciutadania, que suposa la primera pedra per transitar cap a la transformació digital del comerç de la ciutat». Laura Sabatés, presidenta de Gran Centre Granollers, una de les associacions impulsores del projecte, ha explicat que des de l’inici van tenir clar «que havia de ser un projecte de ciutat i ha de ser-hi tothom perquè si no, no té sentit». La primera tinent d’alcalde, Alba Barnusell, ha afegit que amb aquesta nova eina «volem trencar fronteres digitals i obrir-nos a un nou públic però és alhora una nova mostra de la vitalitat del comerç de la ciutat».
Granollerscomerç.cat és doncs un projecte de col·laboració publicoprivada que neix com a eina omnicanal i de difusió digital per buscar, comprar i contactar amb els establiments de Granollers. A través de la nova web es pot fer cerca de comerços i de productes que ja formen part d’aquest projecte però, alhora, els comerços s’hi poden sumar registrant el seu negoci. Ja hi ha més de 300 establiments registrats en aquesta plataforma que té també servei de transport propi, de proximitat i ecològic.
L'objectiu principal de granollerscomerç.cat és facilitar la presència a internet del conjunt de l'oferta comercial de la ciutat i millorar el canal de comunicació entre client i comerç, per eliminar totes les barreres digitals existents i adaptar-se a l’evolució i novetats del sector.
A més, a la web desenvolupada per Zinkers, hi podem trobar informació d’actualitat i notícies i, també, ofertes i promocions destacades i a mida. En aquest sentit, la novetat més important és la creació d’una targeta de dèbit de Granollers Comerç per comprar als establiments que formen part de la campanya. En adquirir aquesta targeta i fer la primera càrrega de 30 euros, se n’obtenen 5 més de regal.
El projecte suposa un primer pas per a la digitalització i unificació de tot el comerç a la ciutat. Per això, el nom i les aplicacions gràfiques desenvolupades per Jo Brand Comunicació, parlen del comerç de Granollers, per tal que tothom s’hi pugui sentir identificat ja que està obert a tots els establiments i empreses de serveis de la ciutat.
El nom està acompanyat per l’eslògan «de proximitat, sostenible, diferent…» ja que ens permet comprar al costat de casa i en un projecte únic que vol agrupar tot el comerç de la ciutat. Com a símbol, s’ha triat la «Ç» de comerç que juga gràficament amb la imatge d’un cursor i la idea que, amb un sol click, ho pots trobar tot.