La Xarxa C-17 segueix reclamant millores en el desdoblament de l’R3 i l’ampliació de la C-17

L'Assemblea de la Xarxa C-17 destaca els avenços en els projectes estratègics de gestió assistencial de la salut amb la construcció del Centre de Radioteràpia a Granollers

11 de Novembre 2020
+
Obres d'ampliació del tercer carril de la C-17 a Parets del Vallès. Foto: Toni Torrillas

Aquest divendres 6 de novembre s’ha celebrat l’Assemblea General de la Xarxa C-17, que compta ja amb 43 integrants, després de la recent incorporació de l’Ajuntament de Montcada i Reixach i l’entitat municipal descentralitzada de Sant Miquel de Balanyà. 

L’alcalde de Granollers i president de la Xarxa C-17 ha repassat l’estat de les inversions projectades, en licitació i adjudicades de l’R3 i de la C-17, així com dels avenços en els projectes estratègics de gestió assistencial de la salut en relació a la construcció del Centre de Radioteràpia a Granollers i del Pla Director Urbanístic del Circuït de Catalunya.

Mayoral ha destacat que s’estan complint les inversions pactades pel que fa al desdoblament de l’R3, la supressió de passos a nivell i la millora de les instal·lacions de comunicació i seguretat. Els Pressupostos de l'Estat per a 2021 incorporen l’execució de la doble via entre Parets i la Garriga i la millora de les estacions de Parets, Granollers i la Garriga, entre d'altres actuacions necessàries per al desdoblament de l’R3, com són les subestacions elèctriques per millorar el subministrament d’energia a la Garriga i Parets i un nou enclavament elèctric a Montcada Bifurcació. També està previst el recobriment del túnel de Toses. 

La Xarxa C-17 continua reclamant el desdoblament entre Aiguafreda i Vic i millores en la línia en el seu conjunt per guanyar freqüències i reduir temps de desplaçament. Per això ha demanat una reunió amb el Secretari d’Estat d’Infraestructures, Pedro Saura. «Seguirem insistint per reclamar totes les millores de l’R3», ha puntualitzat Mayoral.

Per altra banda s’ha informat de les reivindicacions ja fetes a Renfe i a la Generalitat per reclamar que es recuperin els 3 trens diaris entre Barcelona i Granollers (en cada sentit), que es van reduir el setembre i que suposen la pèrdua d’un 10 % del nombre de freqüències diàries.

 

Tercer carril a la C-17

Respecte a la C-17, s’ha informat de l’estat de les obres del tercer carril en sentit sud i s’ha anunciat que les obres d’ampliació del tercer carril en sentit nord s'iniciaran d’aquí un any. S’estan licitant les obres de millora de l’accés d’Aiguafreda i Sant Martí de Centelles a la C-17 així com una inversió important per a la construcció del tercer carril i la millora del paviment i dels enllaços entre Lliçà d’Amunt i Mollet.

D’altra banda, s’ha destacat la importància del Pla Director Urbanístic del Circuït de Catalunya i «el treball ferm i decidit de la Cambra de Comerç per fer-lo realitat, com un actiu que ens pot fer molt forts, desenvolupant els sectors industrials de l’automoció i derivats, i el de la innovació», ha afegit Mayoral.

 

Jornada tècnica sobre la qualitat dels polígons industrials

Després de l’assemblea de la Xarxa C-17 s’ha celebrat, també telemàticament, una jornada tècnica sobre la qualitat dels polígons industrials i la seva competitivitat al territori. La taula rodona ha estat moderada per Lluís Inglada, director de l’Àrea de Relacions, Impuls i Innovació del Territori, i ha comptat amb la participació d’Alejandro Sáez de San Pedro, de la Coordinadora Española de Polígonos Empresariales; Santi Macià, de Servei de Teixit Productiu de la Diputació de Barcelona; Rafael Benjumea, director d’Estabanell Energia; i Sílvia Solanellas, d’Unió de Polígons Industrials de Catalunya.