Es constitueix L’Arrel - Fòrum de les Adolescències del curs 2024/2025

25 representants de tots els centres educatius de secundària han pres possessió del càrrec i s’han compromès a fer propostes per a "convertir Granollers en una ciutat millor"

10 de Desembre 2024
+
Constitució de l’Arrel - Fòrum de les Adolescències del curs 2024/2025

Aquest dimarts 10 de desembre s’ha constituït l’Arrel - Fòrum de les Adolescències per aquest curs 2024/2025, el consell local de participació amb nois i noies de 12 a 16 anys que fomenta la cohesió i l’aprenentatge. Un fòrum de 25 representants de tots els centres educatius de secundària de la ciutat.

En l’acte hi han intervingut l’alcaldessa, Alba Barnusell, i la regidora d'Educació, Infància i Joventut, Isabel Llorente. L’alcaldessa ha posat en valor la importància que té l’Arrel per a la ciutat, i ha destacat que "l’objectiu és que els adolescents puguin aportar idees i propostes per fer de Granollers una ciutat millor". També ha animat a tots els representants a traslladar els seus suggeriments a través del Gra i a participar, com ho han fet fins ara, en altres iniciatives municipals, com en els Pressupostos Participatius o els actes de lectura de manifest del 8 M o del 28 de juny.

Després, els consellers i conselleres han pres possessió del càrrec i han compartit què esperen de la seva participació en l’Arrel aquest curs. Tots ells han destacat que volen "donar veu als adolescents de la ciutat i fer propostes per a convertir Granollers en una ciutat més jove i amb més oportunitats". També han assegurat que esperen "consolidar relacions amb els altres membres de l’Arrel, i que l’any que ve s’organitzin tantes activitats per als joves de la ciutat com aquest any".

Seguidament, l’alcaldessa, Alba Barnusell, ha traslladat als representants de l’Arrel els encàrrecs per aquest curs, que impliquen participar en el projecte de renaturalització del riu Congost i organitzar activitats de lleure i oci per als adolescents de la ciutat.

L’Arrel és un projecte socioeducatiu innovador de referència a Catalunya que treballa la participació des de la proximitat i la immediatesa, la inclusió, la construcció social i com a eina educativa i de responsabilitat ciutadana que dona veu als i les joves en els projectes de ciutat.