Granollers redueix en un 80 % el servei de taxi mentre duri l'estat d'alarma

El servei quedarà garantit les 24 h del dia, amb menys vehicles al carrer

31 de Març 2020
+
El servei de taxi a Granollers queda garantit 24 hores, però es redueix un 80 % per la disminució de la mobilitat
A partir d'avui dimarts 31 de març el servei de taxi de Granollers és reduirà un 80 %, a causa de la disminució de la mobilitat propiciada per l'estat d'alarma decretat pel COVID-19. Així s'ha aprovat en una resolució d'Alcaldia d'ahir dilluns, que incorpora també les mesures complementàries en matèria de taxi fixades en la Resolució SLT/768/2020, de 24 de març, de la Generalitat de Catalunya. En la resolució d'Alcaldia es demana als taxistes de Granollers que s'organitzin entre ells per tal de garantir el servei durant les 24 h del dia, per tal d’atendre les necessitats de desplaçament que la ciutadania pugui fer com accedir als llocs de treball i als serveis bàsics. A banda de cobrir els diferents torns del dia i possibilitar que totes les llicències, 40 a Granollers, tinguin la mateixa possibilitat de treballar, caldrà donar compliment a algunes mesures complementàries, que determinen el Reial Decret 463/2020 i la resolució SLT/768/2020 en matèria de taxi. Així, els desplaçaments portats a terme en transport públic de viatgers en vehicle de fins a nou places, s'han de fer individualment, llevat que s'acompanyi persones amb discapacitat, menors, majors o per una altra causa justificada; el seient situat al costat del conductor ha de restar lliure en tot moment; un cop al dia s'hauran de netejar i desinfectar els vehicles amb especial atenció a les superfícies i objectes de contacte freqüent, com ara manetes de portes, interior i exterior, reposabraços, cinturons, ancoratges, datàfons, impressores i taxímetre. Igualment, els conductors dels vehicles han de complir totes les recomanacions de prevenció i higiene marcades per les autoritats sanitàries, com són el rentat de mans i la utilització de gel hidroalcohòlic o un altre producte anàleg després de cada servei, entre altres. També es recomana obrir les finestres per ventilar i renovar l'aire, evitant utilitzar els sistemes de climatització. Igualment es demana limitar al màxim el pagament en efectiu i, si és possible, fer-lo per mitjans telemàtics. A més, resten exempts de l'obligació de lliurar un comprovant de pagament imprès, llevat que la persona passatgera el demani i l'accepti de forma expressa.