El projecte Cultura Emprenedora a les Escoles ha permès als alumnes de 6è de l'escola Granullarius treballar en un projecte real de constitució d'una cooperativa, fabricació de producte i comercialització. Si dijous 7 de juny oferien els seus productes al mercat de Granollers, aquesta setmana han estat participat al saló BizBarcelona on han realitzat un mercat de les cooperatives escolars.
Granollers és una de les set ciutats de la província de Barcelona on es porta a terme el projecte Cultura Emprenedora a les Escoles que utilitza una metodologia basada en l’aprenentatge significatiu, l’aprenentatge cooperatiu i el treball en projectes.
Des de fa uns mesos l’activitat escolar dels alumnes de 6è del Granullarius es complementa amb el projecte Cultura Emprenedora a les Escoles. Es tracta d’un programa pilot de la Diputació de Barcelona que es basa en treballar l'esperit emprenedor des d'una visió àmplia, promovent la cultura emprenedora al cicle superior d’educació primària, adaptant el programa Emprendre a la Meva Escola, desenvolupat per la Ciutat Industrial del Valle del Nalón, S.A.O. (Valnalón). L’alumnat treballa aspectes com l’adquisició de la competència emprenedora, potenciant els coneixements, destreses i actituds que els seran útils davant de qualsevol repte professional i personal, més enllà d’adreçar-se a exclusivament a germinar vocacions empresarials.
Creació de dues cooperatives
Cultura Emprenedora a les Escoles és un projecte real. Així cada classe de 6è. de l’Escola Granullarius s’ha constituït en cooperativa amb estatuts, equip directiu, aportació de capital inicial, etc. Han triat el nom de la seva cooperativa (els de 6è. A es diuen Factory Dreams i els de 6è.B, Lucky Kids), una imatge corporativa, gestionen el pressupost, decideixen la fabricació d'un producte i el produeixen, fan un estudi de mercat i, finalment, comercialitzen el seu producte. Així l'alumnat d'aquestes dues classes té previst vendre els seus productes en una parada del mercat del dijous, el proper 7 de juny. Amb els beneficis que obtinguin, una part es destinarà a una entitat benèfica (pagament impostos) i la resta hauran de decidir en què inverteixen.
Els continguts s'articulen a partir d'un treball real: la creació, organització, gestió i tancament d'una cooperativa de fabricació de productes, la venda en una fira o mercat local i la sol·licitud d’un microcrèdit. Aquest treball pràctic facilita l'adquisició de les competències bàsiques: autonomia i iniciativa personal (esperit emprenedor), aprendre a aprendre, competència social i ciutadana, competència lingüística, competència matemàtica, tractament de la informació i competència digital, competència cultural i artística i competència en el coneixement i la interacció amb el món físic.
Aquest projecte està supervisat pel Servei d'Educació i el de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Granollers.
Aquest primer curs, els municipis i centres educatius que participen són:
- Badalona. Escola Planas i Casals
- Granollers. Escola Granullarius
- L'Hospitalet de Llobregat. Escola Milagros Consarnau
- Igualada. Maristes de Igualada
- Mataró. Escola Àngela Bransuela
- Sant Adrià de Besòs. Escola Pompeu Fabra
- Vilafranca del Penedès. Escola Montagut