Sota el lema “Mercat d’idees i solucions de programació”, s’ha presentat avui en roda de premsa la 16a edició del Mercat Audiovisual de Catalunya, que tindrà lloc el proper 3 de juny, amb l’objectiu d’oferir als assistents les claus que estan definint el procés de canvi a través d’una programació de continguts relacionats amb les novetats tecnològiques, els formats, els sistemes de distribució i les estratègies d’explotació de l’àmbit audiovisual.
L’acte de presentació ha tingut lloc al plató del Centre Audiovisual de Roca Umbert amb la presència de Francesc Pena, conseller delegat de la Xarxa Audiovisual Local; Josep Maria Codina, gerent de Granollers Audiovisual i Josep Mayoral, alcalde en funcions de l’Ajuntament de Granollers.
El certamen, que es celebrarà en una única però intensa jornada, arriba ple de novetats i amb una programació heterogènia que destaca per les ponències amb professionals de referència i presentacions i activitats relacionades amb el món audiovisual. Activitats amb una clara voluntat de servei, que posen l’accent en la producció i la gestió de programadors.
Els espais del Mercat Audiovisual de Catalunya
“Tot i la situació complicada del sector audiovisual continuem apostant, una vegada més, pel sector audiovisual de proximitat”, ha expressat el gerent de Granollers Audiovisual, que ha presentat les principals novetats del MAC, així com els espais que acolliran aquesta 16a edició: “A més dels espais habituals–la Nau B1, el Plató del Centre Audiovisual i diverses sales del CTUG–, el MAC estrena un nou espai: la nau de les encavallades, que acollirà la Fira MAC, que a la vegada incorpora enguany l’espai MAC Virtual i Demos MAC”.
I és que, després de dos anys, les empreses tornaran a tenir a la seva disposició diversos espais expositius on presentar i promoure els seus productes i serveis entre els professionals dels sectors tecnològics, audiovisual i creatiu. Tal i com ha explicat el gerent de Granollers Audiovisual, la Fira seguirà, a la vegada, impulsant l’espai de dinamització empresarial, una zona de treball especialment pensada per donar rapidesa i intensitat al negoci empresarial, potenciant el contacte entre empreses i clients.
Les actuals revolucions tecnològiques seran també motiu de reflexió al MAC 2015. El concepte de dades massives (big data) aplicat als mitjans de comunicació, la televisió connectada, la comunicació mòbil i l’alta definició serà un dels temes que tractarà el Mercat Audiovisual d’enguany, sempre des d’una perspectiva eminentment funcional i amb el desig d’oferir solucions pràctiques orientades a personalitzar l’oferta.
Els Premis MAC, la gran novetat
“Tenim un programa d’activitats que fa goig”, ha expressat el conseller delegat de la XAL, Francesc Pena. La principal novetat d’aquesta gran trobada professional de l’audiovisual català són els Premis MAC, que aquest any recuperen el format de micropresentacions per a la selecció de projectes de televisió i, per primera vegada, també de ràdio, a través d’una doble convocatòria impulsada conjuntament per Granollers Audiovisual, La Xarxa de Comunicació Local, Televisió de Catalunya i Catalunya Ràdio.
Aquesta convocatòria, “que atorgarà més de 33.000 euros en premis”, segons el gerent de Granollers Audiovisual, esdevindrà un referent en l'àmbit català en un moment en què el mapa de la comunicació de proximitat a Catalunya està a punt d’assolir una nova dimensió, ara que les diputacions de Girona, Tarragona i Lleida s’incorporaran a La Xarxa, segons ha explicat Francesc Pena, afegint que “el nostre compromís és que els projectes que resultin guanyadors, no només rebin el finançament per la prova pilot del projecte, sinó que es puguin desenvolupar en un futur a través dels nostres canals”.
“Estem molt contents amb la rebuda que han tingut aquestes convocatòries ja que s’han presentat 66 projectes de televisió i 19 de ràdio. Són treballs molts interessants i de molta qualitat que posaran difícil al jurat la selecció dels 10 finalistes de projectes de televisió i 5 de ràdio”, que hauran de defensar la seva idea a les sessions de pitching, el mateix dia del MAC. A aquesta ambiciosa convocatòria se sumarà també el Concurs de Projectes Transmèdia, que ja té una trajectòria de dos anys i que obrirà la convocatòria el mateix dia del 3 de juny.
La present edició inclourà també tallers de formació en noves tecnologies en l'àmbit audiovisual o de les indústries creatives, a càrrec de l'Escola d'Art i Disseny de la Garriga (EMAD), l’Orquestra Electrònica del Vallès i l’empresa Compacto, així com la projecció, en estrena, del documental C17. Antiga Nacional 125, dins de l’àmbit de l’Off MAC.
L’alcalde en funcions, Josep Mayoral, ha tancat la presentació destacant que “estem davant d’un Mercat Audiovisual que obre una nova etapa, l’etapa de les oportunitats de futur”. L’alcalde en funcions ha volgut cloure l’acte recordant els valors que, any rere any, fan del MAC el punt de trobada de referència de l’audiovisual català: “la passió per la comunicació, la creativitat, la proximitat, el treball en xarxa i l’espai d’intercanvi i reactivació econòmica”.
Adjuntem el programa del MAC 2015 amb totes les activitats que tindran lloc al llarg del dia 3 de juny i us recordem que les inscripcions estan obertes a www.audiovisualmac.cat.