Dilluns 8 de juny, Granollers entra a la Fase 2 de la desescalada d’aquest confinament que dura ja tretze setmanes. Els efectes que la crisi de la Covid-19 està deixant al sector econòmic i social són molt evidents.
L’Ajuntament de Granollers va aprovar per unanimitat, en el ple del 26 de maig, un pla de 50 mesures socioecònomiques per fer front a la crisi provocada pel coronavirus. Una d’aquestes mesures és la promoció del comerç local de tota la ciutat a través d’una campanya basada en un vídeo protagonitzat per comerciants i restauradors amb la versió de la cançó del cantautor Cesk Freixas, La petita rambla del Poble Sec.
Fem Granollers colze a colze
L’objectiu de la campanya és promocionar el comerç local i de proximitat, posant en valor la tradició i la vitalitat del teixit comercial i gastronòmic de la ciutat. L’Ajuntament ha encarregat a l’empresa granollerina Jo Brand Comunicació una campanya que es basa en la música original de la cançó La petita rambla del Poble Sec, del cantautor Cesk Freixas. El mateix Freixas i la cantant granollerina Laia Llach posen veu a la versió creada per la campanya que té un vídeo protagonitzat pels comerciants i restauradors, realitzat per Videostudi.
Una campanya feta des de la proximitat amb un grafisme creat amb tres colors: vermell, negra i blanc, amb l’objectiu d’emfatitzar els missatges claus de la campanya: Me l'estimo, és Granollers, Aquí t'espero, assegut a la Pedra de l'Encant, Fem Granollers colze a colze, Tornarem a omplir de vida els carrers i les botigues, Ser felices i somriure per atendre't amb el cor.
Els dissenyadors de la campanya han apostat pel color vermell perquè transmet energia, valentia i sentiment. És una campanya que té la força en la cançó versionada, i la imatge, en el vídeo promocional en el que han participat les set associacions de comerciants de la ciutat: Gran Centre Granollers, Granollers Comerç de Dalt, Del Rec al Roc, Comerciants Congost Granollers, Més que comerç, Comerç Ral i Centre Comercial Ramassar Nord i el Gremi d’hostaleria del Vallès Oriental.
El llançament de la campanya es veurà virtualment, a les xarxes socials de @granollers, a www.granollers.cat, al www.visitgranollers.com també a l’espai públic, a través de banderoles, opis i columnes i campanya publicitària. Aquesta campanya tindrà continuïtat durant tot l’any amb diverses accions vinculades a la promoció del comerç de proximitat. Aquestes actuacions s’aniran dissenyant i definint conjuntament amb el teixit comercial i gastronòmic de la ciutat.