L’Ajuntament de Granollers han treballat conjuntament amb dues associacions de comerciants de la ciutat per dinamitzar dues campanyes per les festes de Nadal. En primer lloc, l’associació de comerciants de Comerç Ral inicia la campanya «La clau del Nadal» amb l’objectiu de promocionar el comerç de proximitat i millorar l'autonomia i la integració sociolaboral de persones amb disCapacitat intel·lectual. Així, els establiments de Comerç Ral obsequiaran els seus clients amb un clauer en forma de bola que simbolitza la llum de Nadal de la ciutat.
Les persones usuàries de la Fundació Vallès Oriental (FVO), entitat sense ànim de lucre que atén persones amb disCapacitat intel·lectual, han fet aquestes boles de ceràmica pintades a mà, seguint la mateixa línia d'imatge comuna de la campanya de Nadal a la ciutat.
D’aquesta manera, de l’1 de desembre al 6 de gener, les persones que comprin i emplenin la butlleta de la campanya amb el segell de tres establiments diferents dels 43 comerços adherits a la promoció, rebran com a obsequi (fins a esgotar existències) aquest clauer com agraïment a la fidelització a les botigues del barri.
Aparadors de Nadal
La segona de les campanyes de dinamització de Nadal es fa a les botigues dels barris Camí Ral i Congost. Del 17 al 29 de novembre, dos grups del Centre Ocupacional de la Unitat d’Anàlisi del Comportament i Unitat d’Espectre Autista han enganxat amb molta dedicació els vinils amb motius de la campanya de Nadal als comerços d’aquests barris. En total, s’han vinilat 73 aparadors.
Aquesta col·laboració dona continuïtat al projecte iniciat l’any passat quan diversos grups del Centre Ocupacional van pintar artesanalment motius de Nadal als aparadors.