Qualitat, equilibri, cohesió i identitat, pilars essencials d'un projecte de ciutat

Amb aquesta idea, Josep Mayoral ha resumit la transformació del centre de Granollers, en una sessió teòrica del primer Màster 'City Retail & Management'

03 de Novembre 2010
+

Aquest matí, l'alcalde de Granollers ha explicat a uns alumnes singulars els trets diferenciadors de la innovació i el desenvolupament del model comercial urbà de la ciutat. Ho ha fet davant dels participants en un màster organitzat per la Diputació en col·laboració amb l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona. Es tracta del primer Màster 'City Retail & Management', que s'imparteix des del mes passat i fins a l'abril de 2012. L'objectiu és aportar coneixements teòrics i pràctics sobre gestió del comerç urbà i dels mercats municipals i els seus reptes. En aquest sentit, es combinen classes presencials amb visites a eixos comercials i mercats municipals i, avui, ha estat el torn de Granollers.

Aquest màster forma part del postgrau en Innovació i Desenvolupament de Models Comercials Urbans i està destinat a càrrecs electes i personal tècnic dels ens locals de la província de Barcelona i a professionals del comerç.

A la sessió teòrica d'aquest matí, a la sala de Plens de l'Ajuntament, també hi ha intervingut el comerciant Amadeu Barbany, expresident de l'associació de comerciants Gran Centre de Granollers.

 

Ciutat i comerç

En primer lloc, l'alcalde ha explicat els orígens i l'evolució de la ciutat, estretament vinculats a l'activitat comercial de Granollers. Després, la progressiva transformació urbanística del centre de la ciutat, que ha permès arribar fins als 33.000 m2 d'espai amb prioritat per als vianants. Una transformació que ha integrat la generació de noves zones verdes i residencials, la creació o reforma d'equipaments socials i cívics, la conservació del patrimoni i la memòria històrica, la millora de la mobilitat i el reforç de la capitalitat i la projecció exterior de la ciutat. Tot plegat, segons Josep Mayoral, construit amb la participació de comerç i ciutadania i a partir de “quatre pilars essencials, com a projecte de ciutat: qualitat, equilibri, cohesió i identitat”.

Per a Amadeu Barbany, aquesta transformació ha significat “fer realitat un somni de ciutat, amb el suport de l'Ajuntament: recuperar la ciutat per a les persones”. Segons Barbany, “un gran canvi, un gran miracle”, en el qual el comerç i Gran Centre hi han tingut un paper destacat. Barbany ha afegit que, ara, el repte és millorar el fruit d'aquesta estreta col·laboració, “potenciant el comerç tradicional, per sobre d'interessos de grans multinacionals, una aposta que no depèn només de l'acció municipal”.