Dijous va celebrar-se l'acte que serveix per tancar el curs del voluntariat educatiu i agrair la participació de tothom: voluntaris i voluntàries, centres educatius, alumnes i membres del Consell Escolar Municipal (CEM), l'òrgan impulsor del projecte.
Va fer-se a l'escola Salvador Espriu amb l'assistència de prop d'un centenar de persones i va comptar amb les intervencions del regidor d'Educació, Francesc Arolas, que va agrair la tasca dels voluntaris; Anna González, que va donar el seu testimoni en representació dels voluntaris educatius; i Anna Fatjó, directora de l'escola amfitriona, que va valorar i agrair l'aportació dels voluntaris en nom de totes les escoles. Les alumnes de 6è de primària de l'escola S. Espriu Judit Batlles, Laia Altimira i Clàudia Leiva van fer una petita representació en francès, fruit del seu treball amb el voluntari de conversa Abdoulaye Rokhy Mboup; i l'alcalde Mayoral va tancar les intervencions, parlant del "projecte compartit que és la ciutat" i destacant el paper i l'aportació de les dones, que són majoria en el voluntariat educatiu. Tot seguit, es van lliurar els cetificats a cadascuna de les persones voluntàries i es va fer la foto de grup de tots els participants.
El curs 2015/16, 112 persones han fet voluntariat educatiu a 22 centres granollerins. El perfil és divers: familiars d'alumnes (pares i mares, avis i àvies), estudiants (sobretot, de magisteri), professorat jubilat i persones diverses que disposen d'unes hores i les volen dedicar als infants i joves de la ciutat. Els centres que han acollit el projecte inclouen des d'escoles bressol a formació d'adults: escoles bressol municipals Tortuga, El Teler, Giravoltes; i la privada Pinotxo; els 10 centres públics d'educació infantil i primària; 4 instituts (EMT, Celestí Bellera, Carles Vallbona i Antoni Cumella); els concertats Escola Pia i Educem; el Centre de Formació d'Adults; i el Centre d'Educació Especial M. Montero.
Des del setembre, les tasques que hi han desenvolupat són diverses: adaptació escolar a l'inici de curs, acompanyament a sortides, atenció a la biblioteca escolar, padrins de lectura (reforç de la lectura en veu alta), tallers d'estudi assistit, suport en activitats artístiques, reutilització de llibres de text, programa de fruita a l'escola, suport de conversa en llengües estrangeres (anglès i francès), tallers de criança, suport a l'aula d'acollida, etc.
Des del CEM, es procura recollir les inquietuds dels voluntaris i oferir-los formació perquè disposin de més eines per fer la seva tasca. Per això, al mes de març es va organitzar una sessió formativa sota el títol "Eduquem en connexió amb les emocions". De cara al primer trimestre del curs 2016/17 es preveu fer una segona sessió d'aprofundiment en l'educació emocional. A final de curs, centres educatius i equip de voluntaris rebran una enquesta per recollir-ne la valoració, alhora que se'ls demana la previsió de continuïtat.
Aquesta ha estat la quarta edició d'un projecte que es va iniciar el 3r trimestre del curs 2012-2013. Des d'aleshores, totes les parts involucrades en fan una valoració positiva, per l'enriquiment que representa tant per als centres, com per als alumnes i els voluntaris. Tant és així que el Servei d'Educació de l'Ajuntament de Granollers està parlant amb el Servei de Promoció de l'Associacionisme i el Voluntariat de la Generalitat de Catalunya per veure com s'adapta el projecte a la nova Llei del voluntariat, aprovada el 30 de juliol de l'any passat. Des del Consell Escolar Municipal, la voluntat és continuar-lo, que arribi a més centres i augmentar el nombre de voluntaris.