Des del 15 d'octubre i fins al 15 de desembre es poden sol·licitar ajuts econòmics adreçats a persones en situacions econòmiques desfavorides que siguin contribuents de l'Impost de Béns Immobles (IBIU).
Els requisits que hauran de reunir els beneficiaris d'aquests ajuts són:
-Estar empadronat/ada a Granollers
-Constar com a contribuent de l'Impost sobre Béns Immobles de naturalesa urbana de Granollers per a l'habitatge que constitueixi la residència habitual
-Hauran de coincidir necessàriament l'habitatge que constitueixi la residència habitual i el domicili on consti empadronat el beneficiari.
-Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament o haver sol·licitat un ajornament o fraccionament dels deutes pendents de pagament.
-No poden constar com a contribuents a Granollers o a qualsevol altre municipi als efectes de l'Impost sobre Béns Immobles ni el sol·licitant ni les persones que convisquin amb ell per cap altre immoble més, a excepció d'una plaça d'aparcament i/o un traster per a tota la unitat familiar.
-Els ingressos bruts de la persona sol·licitant i de les que hi convisquin al mateix habitatge no han de superar les quanties següents:
Nombre membres unitat de convivència | Límit d'ingressos bruts màxims |
1 | 9.878 euros |
2 | 10.583 euros |
3 | 11.289 euros |
4 | 11.994 euros |
Per cada membre addicional de la unitat de convivència, el límit d'ingressos anuals s'incrementarà en 705,00 euros.
Les persones que vulguin acollir-se a aquests ajuts hauran de presentar en el registre de l'Ajuntament una sol·licitud acompanyada de de la documentació següent:
-Fotocòpia del NIF/NIE dels sol·licitants i de les resta de persones que conviuen en l'habitatge pel qual es sol·licita l'ajut
-Els ingressos bruts que s'hauran d'acreditar són els de l'últim exercici que consti a l'Agència Tributària Estatal. En cas que la situació laboral i/o econòmica s'hagi modificat caldrà justificar-ho documentalment.
-Autorització expressa de totes les persones que conviuen en l'habitatge perquè l'Ajuntament pugui fer les consultes necessàries a diferents administracions i altres entitats públiques o privades, per comprovar les circumstàncies expressades en la sol·licitud
-Dades bancàries del compte on transferir l'import de l'ajut.
La petició es pot tramitar presencialment al Registre General de l'Ajuntament, a través del catàleg de tràmits dins de https://seuelectronica.granollers.cat o per correu certificat a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà.
La quantia màxima de l'ajut serà de 200 euros per cada sol·licitud individual.
La quantia dels ajuts regulats no pot ultrapassar el 50 % de la quota líquida anual de l'IBIU per l'habitatge del qual es sol·licita l'ajut.
L'ajut és compatible amb d'altres atorgats per l'Ajuntament i restarà exempt de l'IRPF. Una comissió qualificadora valorarà les sol·licituds presentades.
Aquest 2015 l'Ajuntament destinarà a aquest concepte un import màxim de 100.000 euros.