Àrea de l'activitat: 5. Salut. 5.4. Salut mental
Tipus d'activitat: Taller d'educació emocional
Objectiu de l'activitat:
Establir relacions socials, afavorir l'autoconeixement i regular la impulsivitat.
Prendre consciència entre: emoció, cognició (raonament) i comportament.
Adquirir l'habilitat per afrontar emocions negatives i potenciar les positives per afavorir el benestar personal i social.
Aprendre a controlar la impulsivitat i a afrontar els conflictes diaris d'una manera més constructiva.
Descripció breu de l'activitat:
Es planteja dinàmiques on es descriu un situació que genera molta ràbia i malestar als alumnes. Posteriorment, s'exposen activitats per afrontar la situació i es verbalitzen.
Es fa una pluja d'idees sobre els diferents mecanismes que podem adoptar per calmar-nos davant un conflicte.
Nivell educatiu al qual s'adreça:
Cicle superior d'Ed. Primària
Temporalització:
Durada: 1 h
Calendari: Durant el curs escolar
Organització de l'activitat:
Nombre d'alumnes per grup: Grup classe
Horari de l'activitat: A concretar amb el centre
Lloc on es desenvolupa l'activitat: Aula del centre educatiu
L'organitza: Servei de Salut Pública de l’Ajuntament de Granollers
Nom de la persona de contacte: M. Àngels Coma, tel. 93 842 66 68
Correu electrònic de la persona de contacte: acoma@granollers.cat
Preu: Gratuït
Observacions:
Es treballen les emocions segons el model de Bisquerra, catedràtic d'Orientació Psicopedagògica a la Universitat de Barcelona (UB) i director del GROP (Grup de Recerca en Orientació Psicopedagògica).
Les sessions es faran a l’aula amb l’assistència del tutor i la seva implicació .Prèviament a la sessió es farà una reunió per conèixer l’alumnat i plantejar les línies de treball segons les seves necessitats.
Activitat oberta a grups de fora de Granollers: No
Sol·licita aquesta activitat |