Sessió de Constitució (divendres 14 octubre 2022)

L’Arrel-Fòrum de les Adolescències de Granollers és el consell local de participació sectorial amb característiques singulars atesa la composició dels seus membres (12 a 16 anys) que fomenta la promoció de la ciutadania i el lideratge social a partir de l’aprenentatge de la participació, relacionat amb la identitat individual i col·lectiva. Representen els Instituts Antoni Cumella, Carles Valbona, Celestí Bellera, Escola Municipal de Treball i Marta Estrada; les escoles Cervetó, Educem, Jardí, L’Estel, M. Anna Mogas i Escola Pia; de les entitats de lleure: Agrupament Escolta Sant Esteve, Colònies Sant Esteve, Esplai Guai i Esplai d’Assís; els Centres Oberts; i l’Escola d’Educació Especial Montserrat Montero.

+

Veure totes les fotos aquí i el vídeo de la notícia aquí

Acte de constitució del nou curs 2022-2023

Benvinguda, a càrrec dAlba Barnusell

  • Reconeixement de l’aposta municipal per la participació, un compromís de l’equip de govern per incorporar els infants i els adolescents com a ciutadans actius en la transformació de la ciutat. La proximitat permet el treball transversal i interdepartamental per portar-ho a terme.

  • Reconeixement als centres educatius (escolars i de lleure) que s’impliquen en el desenvolupament i acompanyament dels joves que hi participen com a Consellers i Consellers.

  • Reconeixement als anteriors membres participants de l’Arrel-Fòrum de les Adolescències des dels seus inicis (octubre de 2018).

  • Reconeixement a la tasca del projecte com a projecte socioeducatiu innovador (de referència a Catalunya amb citacions a publicacions de l’aliança Educació360, de participació tècnica a jornades i debats com a la RECE Ciutats Educadores, jornades de Diputació de Barcelona-, banc local de bones pràctiques, grup de recerca Universitat de Barcelona i la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència de la Generalitat de Catalunya).

Intervenció de tots les Conselleres i Consellers

  • L’alcaldessa els interpel·la amb una pregunta a cadascun d’elles i ells.

  • Tot seguit, es presenten amb el nom i a qui representen, i van responent la pregunta «QUÈ ESPERO DE LA MEVA PARTICIPACIÓ A L’ARREL-FÒRUM DE LES ADOLESCÈNCIES AQUEST CURS?»

Constitució de l’Arrel-Fòrum de les Adolescències 2022-2023, a càrrec de Francesc Arolas i/o Vanesa Jiménez

Se’ls fa entrega d’una agenda didàctica relacionada amb el medi ambient i el canvi climàtic.

 

Encàrrecs de l’alcaldessa per treballar aquest curs 2022-2023

  • Aprofitar la participació com a procés de formació personal i de cohesió de grup.

    • A nivell personal, cal enfortir les habilitats personals i grupals per formar part activa d’un procés en el qual escoltes, t’informes, t’expresses, deliberes i actues sobre un tema d’interès comú per contribuir, sumar i transformar la teva ciutat des del compromís de manera respectuosa i lliure.

    • A nivell grupal, enfortir els processos socioeducatius que fomentin la creació del vincle, el compromís i la responsabilitat social amb els temes que generen ciutadania i democràcia.

  • Establir i impulsar processos, iniciatives i pràctiques de participació regulars que fomentin accions pensades i desenvolupades amb i per als propis adolescents.

    • Situar la mirada en els temps educatius de fora l’escola, per tal d’afavorir processos que es poden desenvolupar en els diferents espais on es troben, circulen i/o dels quals formen part, així com en els serveis que s’adrecen a ells.

    • Continuar desenvolupant accions lligades a les línies estratègiques de treball per visibilitzar les propostes del Pla Local d’Infància i Adolescència, i del Pla Jove, de Granollers. Aquests eixos de treball són la cultura i el lleure, la salut i la igualtat, l’emergència climàtica, la mobilitat i l’espai públic educatiu, i per últim, la comunicació.

      • Des l’àmbit de salut i igualtat, col·laborar amb el projecte Dinamo “Des del món educatiu actuem vers les violències masclistes i sexuals” per contribuir a ampliar la consciència feminista i de gènere entre els diferents agents socioeducatius, per tal millorar les relacions, els imaginaris i l’estructura social, que contribueixi a construir societats més justes, igualitàries, curoses i lliures de violències masclistes. Amb el treball transversal dels serveis de Joventut i Igualtat.

      • Des de l’àmbit d’emergència climàtica, col·laborar amb el Consell dels Infants en el Projecte Next Generation Zona de Baixes Emissions, amb el treball transversal dels serveis de Comunicació, Medi Ambient i Mobilitat. Es donarà l’agenda escolar del Medi Ambient i el Desenvolupament 2022-2023 als membres de l’Arrel.

      • Des de l’àmbit d’emergència climàtica, col·laborar amb el projecte Climatubers 2.0 a partir de la participació activa en el projecte, amb el treball transversal amb el servei de Medi Ambient i la col·laboració dels Serveis Educatius de la Generalitat de Catalunya.

      • Des de l’àmbit de l’espai públic educatiu,iniciar un procés de codisseny del projecte guanyador dels Pressupostos Participatius «Crear un espai esportiu polivalent al Parc Firal» (projecte seleccionat amb 277 vots i dotat de 150mil euros).

      • Des de l’àmbit de cultura i lleure, organitzar activitats obertes en horari de tarda codissenyades amb i per als adolescents de la ciutat.

  • Continuïtat amb la representació al CNIAC (Consell Nacional d’Infància i Adolescència) i participar al Congrés dels Infants i Adolescents de Catalunya que s’ha organitzat pel proper 20 de novembre a El Prat de Llobregat.

  • Us animem a seguir la seva feina i les seves propostes que es concreten com a accions des del seu web https://www.granollers.cat/arrel i als seus perfils d’instagram (que gestionen els mateixos joves) i de twitter @arrelGRN