Veure totes les fotos aquí i el vídeo de la notícia aquí
Acte de constitució del nou curs 2022-2023
Benvinguda, a càrrec d’Alba Barnusell
Reconeixement de l’aposta municipal per la participació, un compromís de l’equip de govern per incorporar els infants i els adolescents com a ciutadans actius en la transformació de la ciutat. La proximitat permet el treball transversal i interdepartamental per portar-ho a terme.
Reconeixement als centres educatius (escolars i de lleure) que s’impliquen en el desenvolupament i acompanyament dels joves que hi participen com a Consellers i Consellers.
Reconeixement als anteriors membres participants de l’Arrel-Fòrum de les Adolescències des dels seus inicis (octubre de 2018).
Reconeixement a la tasca del projecte com a projecte socioeducatiu innovador (de referència a Catalunya amb citacions a publicacions de l’aliança Educació360, de participació tècnica a jornades i debats com a la RECE Ciutats Educadores, jornades de Diputació de Barcelona-, banc local de bones pràctiques, grup de recerca Universitat de Barcelona i la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència de la Generalitat de Catalunya).
Intervenció de tots les Conselleres i Consellers
L’alcaldessa els interpel·la amb una pregunta a cadascun d’elles i ells.
Tot seguit, es presenten amb el nom i a qui representen, i van responent la pregunta «QUÈ ESPERO DE LA MEVA PARTICIPACIÓ A L’ARREL-FÒRUM DE LES ADOLESCÈNCIES AQUEST CURS?»
Constitució de l’Arrel-Fòrum de les Adolescències 2022-2023, a càrrec de Francesc Arolas i/o Vanesa Jiménez
Se’ls fa entrega d’una agenda didàctica relacionada amb el medi ambient i el canvi climàtic.
Encàrrecs de l’alcaldessa per treballar aquest curs 2022-2023
Aprofitar la participació com a procés de formació personal i de cohesió de grup.
A nivell personal, cal enfortir les habilitats personals i grupals per formar part activa d’un procés en el qual escoltes, t’informes, t’expresses, deliberes i actues sobre un tema d’interès comú per contribuir, sumar i transformar la teva ciutat des del compromís de manera respectuosa i lliure.
A nivell grupal, enfortir els processos socioeducatius que fomentin la creació del vincle, el compromís i la responsabilitat social amb els temes que generen ciutadania i democràcia.
Establir i impulsar processos, iniciatives i pràctiques de participació regulars que fomentin accions pensades i desenvolupades amb i per als propis adolescents.
Situar la mirada en els temps educatius de fora l’escola, per tal d’afavorir processos que es poden desenvolupar en els diferents espais on es troben, circulen i/o dels quals formen part, així com en els serveis que s’adrecen a ells.
Continuar desenvolupant accions lligades a les línies estratègiques de treball per visibilitzar les propostes del Pla Local d’Infància i Adolescència, i del Pla Jove, de Granollers. Aquests eixos de treball són la cultura i el lleure, la salut i la igualtat, l’emergència climàtica, la mobilitat i l’espai públic educatiu, i per últim, la comunicació.
Des l’àmbit de salut i igualtat, col·laborar amb el projecte Dinamo “Des del món educatiu actuem vers les violències masclistes i sexuals” per contribuir a ampliar la consciència feminista i de gènere entre els diferents agents socioeducatius, per tal millorar les relacions, els imaginaris i l’estructura social, que contribueixi a construir societats més justes, igualitàries, curoses i lliures de violències masclistes. Amb el treball transversal dels serveis de Joventut i Igualtat.
Des de l’àmbit d’emergència climàtica, col·laborar amb el Consell dels Infants en el Projecte Next Generation Zona de Baixes Emissions, amb el treball transversal dels serveis de Comunicació, Medi Ambient i Mobilitat. Es donarà l’agenda escolar del Medi Ambient i el Desenvolupament 2022-2023 als membres de l’Arrel.
Des de l’àmbit d’emergència climàtica, col·laborar amb el projecte Climatubers 2.0 a partir de la participació activa en el projecte, amb el treball transversal amb el servei de Medi Ambient i la col·laboració dels Serveis Educatius de la Generalitat de Catalunya.
Des de l’àmbit de l’espai públic educatiu,iniciar un procés de codisseny del projecte guanyador dels Pressupostos Participatius «Crear un espai esportiu polivalent al Parc Firal» (projecte seleccionat amb 277 vots i dotat de 150mil euros).
Des de l’àmbit de cultura i lleure, organitzar activitats obertes en horari de tarda codissenyades amb i per als adolescents de la ciutat.
Continuïtat amb la representació al CNIAC (Consell Nacional d’Infància i Adolescència) i participar al Congrés dels Infants i Adolescents de Catalunya que s’ha organitzat pel proper 20 de novembre a El Prat de Llobregat.
Us animem a seguir la seva feina i les seves propostes que es concreten com a accions des del seu web https://www.granollers.cat/arrel i als seus perfils d’instagram (que gestionen els mateixos joves) i de twitter @arrelGRN