El mes de novembre de 2017 l’edifici de 35 metres situat al carrer de Maria Aurèlia Capmany cantonada carrer Pallars, a Can Bassa, es va transformanr de la mà de Zoer&Velvet, dos artistes assessorats per Aryz.
Zoer&Velvet, juntament amb els alumnes de l'Institut Celestí Bellera i de l'escola Mestres Montaña, van treballar el contingut que els artistes han plasmata en el mur del barri de Can Bassa. Zoer&Velvet plantegen una obra que és el resultat de les seves interaccions amb el barri. Les sensacions i inputs rebuts durant la visita als alumnes de 5è de l’escola Mestres Montaña, el treball durant la visita guiada al barri a càrrec dels alumnes de francès de l’Institut Celestí Bellera, l’experiència de la castanyada a la plaça del centre cívic amb els membres de l’associació de veïns, el workshop amb els alumnes de batxillerat artístic del Bellera i tota la sèrie de feedbacks rebuts durant els seus primers dies al barri.
La idea final s'ha obtingut d'un procés de disseny i selecció de més de 20 esbossos. Està formada per una composició de dos murs amb un element central (pati de llums exterior) i una base a la part inferior. A la part esquerra, trobem la imatge d’unes baquetes apilades, extretes d'una fotografia de l’aula de música de l'escola Mestres Montaña, d'una caixa amb instruments musicals. Objectes quotidians, nombrosos i que serveixen per a fer soroll. “Volem representar la gent del barri amb aquesta imatge. Percebem un barri alegre, ple de color i varietat, dinàmic, amigable i amb tarannà reivindicatiu.”
A la part dreta trobem un fragment d'una fotografia feta durant la vista a la fàbrica de a Ceràmica Cumella. Es tracta d’una sèrie d’elements ceràmics formats per gerros, amb una escala de colors més freda i amb una contrastada simplicitat i rectitud de formes en comparació amb el mur esquerre. Representa en aquest cas a la norma, la sobrietat, l'immobilisme o quelcom més ordenat, conservador i estàtic.
El contrast d'ambdues parets convida a deduir que la part esquerra pot incidir sobre la dreta si ho desitja, "tocant-la" i fent-la sonar. Així queda remarcat (si l'observador així ho vol o dedueix) l'esperit reivindicatiu i lluitador del veïnat de Can Bassa i dona forma de "relat" a l'obra més que no pas una sola imatge estàtica. Alhora queden clarament contrastades visualment dues actituds o caràcters complementaris mantenint la coherència compositiva de la façana sencera. S’ha evitat l’agressivitat de formes i/o imatges.
Tant important com ambdues parets és la part central de la façana (el pati de llums a cel obert amb les finestres dels habitatges de l'edifici). Tot i no ser pintada s'ha d'integrar també en la composició com a element de cohesió del conjunt i com a part dinàmica i canviant de l'obra. És l'element viu (amb gent que hi viu) i que rep la influència dels dos costats del mur. També se'n desprèn que l'edifici en si mateix, i el barri, conté una barreja del que representen ambdós costats del mur.
La intervenció artística al barri de Can Bassa és possible gràcies als patrocinis d’Hotel Granollers i Oller Pintures, i a la col·laboració de l'Associació de Veïns de Can Bassa i la comunitat de propietaris del mur que s'està intervenint artísticament.