Aquest divendres, 25 de març, a la Sala de Plens de l'Ajuntament, a les 19.30 h, tindrà lloc l'audiència amb l'alcalde, que cada any, fa el Consell dels Infants. Els nois i noies es trobaran amb Josep Mayoral per explicar-li els temes que han treballat enguany sobre el Pla d'Infància de Granollers. En concret, els infants han analitzat tres àmbits sobre Granollers:
- una ciutat on aprendre
- una ciutat on jugar
- una ciutat on viure
El Consell està integrat per alumnes de 5è i 6è de primària (d'11 i 12 anys) dels disset centres escolars de la ciutat:
Daniel Franco i suplent Jennifer Peña de l'Estel.
Clara Muñoz i suplent el Josep Oliveras de l'Escola Pia
Carlota Valldeneu i suplent Marta Espuña de l'Anna Mogas
Diana Simina Covachi i suplent Aroha Ginés del Pereanton
Ylenia Hernández i suplent David Jurado del Joan Solans
Carlos Duran del Mestres Montaña
Marta Hernández i suplent Otman Milhi del Ferrer i Guàrdia
Clara Santano i suplent Marouan Laktb del Ponent
Javier Gómez i suplent Laura Canyelles del Cervetó
David Pelufo i suplent Clàudia Suplà del Educem
Julio Garrido i suplent Alicia Viñas del Granullarius
Júlia Podall i suplent Miquel Cebrian del Salvador Espriu
Quim Ginestet i suplent Adrià Jové del Savador Llobet
Ainoha Martinez i suplent Taylor Medina del Pau Vila
Judith Moltó i suplent Alex Montero del Jardí.
Joel Lorente i suplent Fatu Silla del Fàtima
Àgata Lasheras i suplent Arnau Ribell del Lledoner
El Consell dels Infants es va crear l'any 2001, fa deu anys, com un òrgan de participació ciutadana. Aquest projecte pretén donar als infants el paper de protagonistes per aconseguir que les actuacions que es facin a la ciutat tinguin com a baròmetre les seves necessitats, opinions i suggeriments.
Els objectius del Consell dels Infants són: conèixer el punt de vista dels infants en relació a diferents aspectes de la ciutat que els afecten; animar els infants a manifestar les seves necessitats, i a partir de les seves idees, concretar-les en propostes i aportacions per millorar la ciutat; aprendre a dialogar i arribar a consensuar diferents opinions; oferir la possibilitat als infants de contribuir i participar en projectes municipals reals per a la ciutat fent aportacions d'idees i suggeriments amb la col·laboració de tècnics (urbanistes, arquitectes, ... ); aprendre, com a adults, a tenir en compte les idees i les propostes que ens facin els infants; treballar per modificar l'actitud dels adults perquè respectin les necessitats dels infants; ajudar-los a escoltar i entendre els infants per saber dialogar i aprendre que la participació com a ciutadans ajuda a millorar la ciutat.