Tres obres del Casino de Granollers-Club de Ritme, cedides temporalment al Museu de Granollers

Són dues pintures d'Hernández Pijoan i Amador Garrell, i una fotografia de Josep Masana

09 de Març 2009

Avui s'ha signat el conveni per a la cessió temporal de tres obres d'art del Casino de Granollers - Club de Ritme al Patronat del Museu de Granollers. Són dos olis sobre tela dels artistes Hernández Pijoan i Amador Garrell,  i una fotografia de Josep Masana, les tres obres de més rellevància artística que actualment conserva aquesta entitat granollerina. El conveni l'han signat l'alcalde de Granollers i president del Patronat, Josep Mayoral, i el president del Casino, Joan Garriga. La cessió permetrà una millor custòdia, conservació, protecció i difusió d'unes obres que, fins ara,  han estat exposades  sense mesures de seguretat ni unes adequades condicions ambientals. 
En virtut del conveni, el Museu de Granollers restaurarà les obres per exhibir-les de cara al públic, fent esment de la fórmula de dipòsit i de la propietat per part del Casino de Granollers. 
Les tres obres cedides destaquen pel seu interès artístic i la seva relació amb fets culturals de la història local.
L'obra d’Hernández Pijoan és un oli sobre tela datat de 1959 que fa 99'5 x 64'8 cm, i la d’Amador Garrell, titulada Músic a la trompeta,  és un oli sobre fusta de 1960 que fa 122'7 x 70'5 cm. Ambdues pintures van  resultar guardonades a la primera i única edició del Premis del Saló de Jazz, una iniciativa del Casino de Granollers - Club de Ritme impulsada l'any 1960, poc després de la creació de l’entitat. Els quadres es van exposar a la Casa de Cultura Sant Francesc i la pintura d'Hernández Pijoan, inscrita al període informalista, va rebre el primer  premi. Aquesta pintura va mostrar-se, representant aquest fenomen artístic de la ciutat, a l'exposició IN/Formes. Premis de Pintura de Granollers del Museu de Granollers, juntament amb la pintura de Garrell, Músic a la trompeta,  que va rebre un accèssit als desapareguts Premis del Saló de Jazz. 
La tercera obra dipositada és la fotografia de Josep Masana El viejo bebedor, una imatge poc coneguda d’aquest reconegut fotògraf pioner a Catalunya, datada en la seva primera època (vers 1928). L'obra, de gran format -74'5 x 100 cm- , va ser dipositada al Casino per la família del fotògraf,  que en regentava el bar. La fotografia es troba en bones condicions i no haurà de ser restaurada, si bé caldrà conservar-la d'acord amb unes condicions determinades.