Una cinquantena d’alumnes participen al Projecte Singular Junts

Durant aquest curs han participat 59 empreses i 48 alumnes, dels quals 44 han acabat el projecte

12 de Juny 2018
+
Participants d'aquest curs del Projecte Singular Junts. Fotografia: Toni Torrillas.

Aquest curs s’ha dut a terme la novena edició del Projecte Singular Junts amb 48 alumnes de 3r i 4t d’ESO (6 alumnes menys que el cutrs anterior) de vuit centres educatius: Escola Pia, Educem, Col·legi Jardí, Institut Carles Vallbona, Institut Antoni Cumella, Institut Celestí Bellera, EMT, Col·legi l'Estel. Els alumnes han compartit temps i espai amb personal sanitari, administratiu, mecànics, personal de manteniment, comerciants, perruquers,...i això els ha permès un primer contacte amb el món laboral que els ha donat d’una banda una primera experiència, i de l’altra els ha permès adquirir competències assimilables per poder acreditar la ESO. A més de poder tastar un ofici que si els ha agradat el podran continuar aprenent a través d’un cicle formatiu.

L'acte de cloenda ha reconegut l’esforç de professors, alumnes, pares, mares, entitats i empreses que acullen als joves. La implicació dels tutors, de les famílies i sobretot de les empreses és indispensable perquè aquest projecte, que ja va rebre una distinció dels premis del Cercle d’Economia a l’any 2013, pugui tirar endavant. I quan parlem d’empreses parlem de les persones que acullen i acompanyen als joves durant les 10 hores setmanals que passen al centre de treball, i que ho fan de forma altruista. 

Un projecte que ajuda a reduir el fracàs escolar

Des del curs 2008-2009, l’Ajuntament de Granollers, amb la col·laboració del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, participa en aquest projecte educatiu que cada any permet graduar a més alumnes de 4t d’ESO i, per tant, ajuda a reduir el fracàs escolar a la nostra ciutat, que segons dades del curs 2016-2017 se situa a Granollers en el 7,5 % (joves amb 16 anys o més que surten dels centres educatius sense la ESO, xifra extreta a partir de la informació facilitada pels mateixos centres).

No obstant aquesta xifra, que ha anat baixant els darrers anys, cal que els joves que es graduen en ESO puguin continuar posteriorment una formació postobligatòria i que l’acabin, ja que segons la Unió Europea, la xifra d’abandonament escolar prematur, o el què és el mateix, joves de fins a 21 anys que no tenen cap formació postobligatòria acabada, és a l’estat espanyol de les més altes.

Per això, aquest projecte, no només té per a objectiu que l’alumne de 3r pugui passar amb bons resultats a 4t i que els de 4t es puguin graduar, sinó que també ajuda a orientar als joves en la presa de decisions que s’han d’enfrontar a l’acabar l’etapa obligatòria de l’escolarització. Els permet veure quin camí seguir en la formació professionalitzadora, a través dels Programes de Formació Inicial per aquells que no aconsegueixen treure’s el graduat i en la Formació Professional de Grau Mitjà aquells que sí que han pogut acreditar-ho.