Més de 100 ponents, 40 empreses i una presència destacada de la ràdio a la 19a edició del Mercat Audiovisual de Catalunya

La primera jornada del MAC ha debatut sobre internacionalització, noves narratives i fake news

07 de Juny 2018
+
Inauguració de la 19a edició del Mercat Audiovisual de Catalunya (Foto: MAC)

Aquest dimecres ha iniciat la 19a edició del Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC) a Roca Umbert Fàbrica de les Arts a Granollers. La cita anual de l'audiovisual català i punt de trobada del sector, que s’allarga dos dies, ha començat amb la sessió inaugural. L’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, ha destacat que el MAC és «l’exercici de la suma, com des del món local es busquen aliances per compartir» i ha afirmat que aquesta edició «és la més plural de la història per la varietat de plataformes, per les persones que ens visitaran, pels continguts, per la presència internacional i per la convivència entre el sector públic i privat».

Josep Maria Codina, director del MAC, ha explicat que aquest MAC «està ple de propostes amb més de 100 ponents, una presència molt important de la ràdio i la millor edició de Fira MAC dels darrer 10 anys amb més de 40 empreses». 

La primera jornada del MAC ha inclòs 14 sessions i uns quaranta de ponents han omplert la NAU B1 i el Plató del Centre Audiovisual de Roca Umbert parlant d'internacionalització, de noves narratives audiovisuals, de l'afectació política i econòmica actual en els continguts audiovisuals i de diferents maneres de combatre les Fake News, entre molts d'altres continguts.

La segona jornada del MAC d’aquest dijous se centrarà principalment en el món de la ràdio amb el Programa Podcast In/Out.

Les sessions més destacades de la primera jornada

Noves Narratives audiovisuals. Transformació Audiovisual en entorns digitals.

Georgina Ferri, subdirectora de l'Ara: "Un únic contingut s'ha de poder fer en format 360 graus per donar al lector diferents nivells de lectura perquè els mitjans de comunicació de masses estan despareixent. Hem de fer plataformes multimèdia".

Medir Plandolit, editor digital d’informatius de TV3 i Catalunya Ràdio: "El consum està marcant els formats que realitzem" i "el vídeo està al centre de l’experiència dels nous formats”. 

Sector Audiovisual i Periodisme decent en temps d'incertesa.

Neus Bonet, degana del Col·legi de Periodistes. "Que un periodista cobri 6 euros l'hora no és que no s'acosti al sou mínim interprofessional, és absolutament impresentable".

Laia Altarriba, directora La Jornada: "El perill és la immedietesa en què estem atrapades i com trenquem l'autocensura en temps de repressió".

Roser Mercadé, presidenta del Comitè d'Empresa del TV3: "El sector audiovisual promet, sempre que se'l cuidi".

Internacionalitzar-se, oportunitat per la teva empresa. Com fer-ho. Experiències, subvencions, ajuts i serveis.

La sessió organitzada pel Clúster de l'Audiovisual de Catalunya anima als productors audiovisuals a internacionalitzar-se.

Francisco Vargas, director de l'Àrea Audiovisual de l'ICEC: "Cal parar i preparar un projecte d'internacionalització".

Miquel Rutllant, president del Clúster Audiovisual de Catalunya i director general del Grup Lavinia: "Va ser una experiència complicada, però ja som a 7 països". 

Fake News, Fakebook i Faceveritat.

Jordi Borràs reivindica el poder notarial del fotoperiodista per combatre les fake news, diu que "una imatge hauria d'anar acompanyada de mil paraules" i que "les fake news són una arma política".

Josep Maria Ganyet apunta que també són armes "de destrucció i distracció massiva".

Miriam Hatibi creu que cal consumir diferents tipus de mitjans "per tenir més capacitat crítica i combatre les fake news".