L’Ajuntament de Granollers rep un reconeixement per la implantació de l’administració electrònica

Fa tres anys que l'Ajuntament de Granollers va posar en funcionament la Seu electrònica

27 de Gener 2017
+
Fotografia de la cloenda. Foto: Irina Llopart
Durant la cloenda del segon Congrés de Govern Digital celebrat a Barcelona els dies 25 i 26 de gener s’han atorgat els reconeixements d’Administració Oberta als ajuntaments i consells comarcals que van destacar l’any 2016 en la implantació de l’administració digital a les serves organitzacions. Dels municipis de més de 50.000 habitants, l’Ajuntament de Granollers ocupa el 10è lloc en la implantació de l’administració electrònica. Aquest reconeixements s’atorguen d’acord amb uns indicadors objectius que proposa el Consorci AOC.
 
Els resultats de l’anàlisi d’aquests indicadors i de l’ús dels serveis d’Administració electrònica es publiquen en l'Informe d'e-Administració a Catalunya. En definitiva, l’objectiu d’aquests reconeixements és valorar i reconèixer la implantació de l’Administració electrònica als ajuntaments catalans.
 
Els reconeixements s’han dividit en cinc categories d’acord amb el nombre d’habitants: menys de 1.000 habitants; de 1.001 a 5.000 habitants; de 5.001 a 20.000 habitants, de 20.001 a 50.000 habitants i poblacions de més de 50.000 habitants.
 
L'oficina administrativa virtual de l'Ajuntament de Granollers es va posar en funcionament el 4 de febrer de 2014. És un portal per fer tràmits municipals, tant per a la ciutadania com per a les empreses, si es disposa de DNI electrònic o altres certificats digitals. La Seu electrònica integra els serveis electrònics a què es pot accedir, sense limitació horària i amb total seguretat. És una eina més de proximitat de l'administració, que posa a l'abast de la ciutadania la informació i els serveis municipals. Durant l'any 2016 la Seu electrònica de Granollers ha tingut 67.396 usuaris i 118.293 sessions.