Punt de trobada de la comunicació de proximitat al Mercat de l’Audiovisual de Catalunya

Es presenten noves perspectives i tendències en l'àmbit de la comunicació durant els dies 14 i 15 de juny, a Roca Umbert Fàbrica de les Arts

14 de Juny 2017
+
Taula inaugural del MAC 2017. Fotografia: Toni Torrillas

La trobada audiovisual de referència catalana compleix enguany la divuitena edició amb novetats. A nivell de format, el MAC amplia la durada a dues jornades: el 14 i 15 de juny, i també creix en superfície, ocupant un total de 2.156 m2, a dins del complex de Roca Umbert Fàbrica de les Arts (Granollers).

El MAC fa una radiografia del moment actual a la comunicació de proximitat, amb especial  deteniment en la situació de la ràdio a Catalunya o les noves tendències de consum, entre d’altres temes. Aquestes sessions han comptat amb la participació del mateix Jordi del Río; Roger Loppacher, president del CAC; Saül Gordillo, director de Catalunya Ràdio; periodistes com Salvador Alsius o Xantal Llavina i experts com el catedràtic Emili Prado o el director de l’Observatori de la Ràdio a Catalunya, Josep Maria Martí.

Enguany, el MAC suma la plataforma Digital Granollers, amb l’organització d’activitats relacionades amb la mobilitat sostenible en les ciutats i amb la comunitat educativa.

 
El MAC 2017 compta amb la col·laboració de més d’una trentena d’empreses amb activitats diverses i de centres de formació especialitzada, que oferiran la seva oferta en l’àmbit audiovisual i comunicatiu.

El MAC 2017 creix i amplia el seu centre d'interès

La 18a edició del Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC) creix en dimensions i enguany presenta com a novetat la col·laboració amb la plataforma Digital Granollers, orientada a la cultura digital en general. És una aliança estratègica que pretén que tingui continuïtat en el futur. Els dos esdeveniments compartiran espais i algunes activitats comunes, dins un programa conjunt. Per aquest motiu el MAC amplia la seva durada i se celebrarà els dies 14 i 15 de juny, i tindrà d’escenari Roca Umbert Fàbrica de les Arts de Granollers.

Un MAC immersiu

El Mercat Audiovisual de Catalunya arriba a la seva majoria d’edat amb un programa d’activitats que inclourà ponències, sessions informatives, presentacions de productes i serveis i un espai de fira orientat a les empreses, Fira MAC.

En aquest àmbit es presentaran innovacions tecnològiques relacionades amb la Realitat Virtual (RV), l’enregistrament i projecció d’imatges en 360º i els videojocs, oferint diferents experiències immersives que cercaran la màxima interactivitat amb el públic.

El MAC i Digital Granollers estan organitzats per l’Ajuntament de Granollers amb el suport de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i la col·laboració d’altres institucions públiques i privades.

El nou MAC també incorporarà una col·laboració activa amb Granollers Mercat, el servei municipal de promoció econòmica, amb l’objectiu de potenciar el sector professional de l’emprenedoria.

 

El MAC més digital

Des de l’àmbit propi de Digital Granollers es promourà una reflexió crítica i creativa sobre el conjunt de tecnologies vinculades a Internet i la transformació inèdita i accelerada que està provocant en les nostres vides en l’àmbit professional, cultural, educatiu i de participació. En definitiva, com afecta als ciutadans. Aquest model s’emmarca plenament en el projecte Granollers, ciutat educadora.

Digital Granollers és la marca a través de la qual es va donar continuïtat a la Catosfera, un punt de trobada de la Internet catalana que va celebrar tres edicions entre 2008 i 2013. Entre 2009 i 2014, i ja amb la denominació de Digital Granollers, la ciutat va acollir quatre edicions d’aquest cicle de debats en profunditat sobre les novetats tecnològiques d’Internet que aplegava a la comunitat al voltant del domini .cat. Ara aquest model es reformula, acompanyant el Mercat Audiovisual de Catalunya.

 

www.audiovisualmac.cat  

#MACDigital2017