La Seu electrònica, nou portal virtual de l’Ajuntament de Granollers

seuelectronica.granollers.cat. Aquesta és la nova oficina administrativa virtual de l'Ajuntament de Granollers. Un portal per fer tràmits municipals, tant per a la ciutadania com per a les empreses, si es disposa de DNI electrònic o altres certificats dig

04 de Febrer 2014
+
Presentació de la Seu electrònica a la Sala de Plens de l'Ajuntament. D''esquerra a dreta: Carme Garrido, regidora de Societat del Coneixement, Josep Mayoral, alcalde de Granollers, Alba Barnusell, regidora de Comunicació

L’Ajuntament de Granollers fa un pas més en la millora de l’accessibilitat a la informació i aprofita la posada en marxa de la Seu per complir obligacions derivades de la recent llei de transparència. L’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, ha remarcat l’aposta clara en transparència: “donar més informació per facilitar la participació, de manera que la ciutadania entengui més i millor l’acció de l’equip de govern en l’administració i la gestió, per exemple, del pressupost.” Mayoral ha afegit que en “un moment en que s’anul·len competències als ajuntaments nosaltres afirmem el paper de l’administració per tenir més qualitat democràtica.” 

La Seu electrònica integra els serveis electrònics a què es pot accedir, sense limitació horària i amb total seguretat. És una eina més de proximitat de l'administració, que posa a l'abast de la ciutadania la informació i els serveis municipals. A més  de poder fer tràmits en línia com: presentar una instància, demanar un certificat d’empadronament, pagar impostos i multes...

Continguts de la Seu

Els continguts s’estructuren en tres àmbits:

L'Ajuntament: inclou informació sobre l’organització i la gestió de l’administració local

Les principals novetats són:

- Informació retribucions polítics

- Organització municipal 

- Junta de Govern

- Actuacions al territori (plànol amb les obres i els projectes en curs)

- Transparència

  • Pressupost
  • Auditories
  • Indicadors de transparència internacional
  • Indicadors segell transparència UAB

Informació pública: guia del contribuent, subvencions, catàleg de tràmits, subvencions...

Les principals novetats són:

- Perfil de contractant

- Informació sobre atorgaments i beneficiaris

- Gràfic sobre terminis de convocatòria i atorgament 

- Urbanisme

Oficina virtual: dóna accés a fer tràmits disponibles en format electrònic i els sistemes que permeten l’accés a informació que per la seva naturalesa requereixen d’identificació prèvia: estat de l’expedient, notificacions electròniques, dades de perfil...

Les principals novetats són:

- Finestreta única empresarial

- Carpeta del proveïdor. Disposarà de més visibilitat i recursos a partir del gener de 2015, quan entra en vigor l’obligació legal de factura electrònica 

La Seu electrònica està en procés de canvi constant. S’aniran actualitzant els continguts, com és el cas de l’E-tauler, el tauler amb anuncis i edictes que, de moment, no està activat.